یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
راهیان نور

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه همدان از اعزام کاروان های راهیان نور طلاب به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس با عنوان" ضریح های خاکی" خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از همدان، حجت الاسلام حجت الله کشوری دلاور با اعلام این خبر گفت: این کاروان ها  از جمعه 29 اسفند ماه به مناطق جنوب کشور اعزام می شوند و مدت 4 روز در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس حضور دارند.

وی ادامه داد: 200 نفر از طلاب و روحانیون استان همدان در قالب پنج کاروان به اردوی راهیان نور اعزام می شوند که از این تعداد، چهار کاروان به صورت خانوادگی  می باشد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه همدان در ادامه با اشاره به ضرورت حضور مردم در اردوهای راهیان نور، خاطرنشان کرد: حضور مردم در مناطق عملیاتی جنوب کشور در قالب اردوهای راهیان نور بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب جزء سنت های حسنه ای است که آغاز شده و مردم می توانند با حضور در این مناطق با آرمان های شهدا تجدید میثاق کنند.

وی، حضور طلاب در اردوهای راهیان نور را در زندگی خانوادگی آنها مؤثر دانست و تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری هم فرموده اند زنده نگاه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و این مسافرت ها و اردوها که قطعا برای زنده کردن یاد شهدا برگزار می شود در روحیات معنوی طلاب و به تبع آن در زندگی شخصی و خانوادگی آنها نیز اثر گذار خواهد بود.

حجت الاسلام کشوری دلاور تداوم اردوهای راهیان نور را موجب ترویج فرهنگ شهادت در جامعه خواند و عنوان داشت: قطعا تداوم این اردوها در ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اثرگذار خواهد بود چرا که خداوند در آیات قرآن بارها فرموده است که شهدا زنده هستند و بر ما نظر می کنند و لذا جامعه ای که به فرهنگ شهادت اهمیت داده و خود را زیر نظر شهدا می داند مطمئنا اصلاح خواهد شد البته اگر خودمان خواهان اصلاح باشیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha