یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
اعزام مبلغ

حوزه/ رئیس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، از اعزام 230 مبلغ به 12 استان کشورU ویژه ایام فاطمیه(س)خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان،حجت الاسلام امیر ارزانی، با اشاره به تقارن ایام فاطمیه(س) و نوروز 1394 گفت: در آئین باستانی نوروز، سنت هایی هست که مورد تاکید و تایید اسلام بوده و هیچ تضادی با ایام فاطمیه(سلام الله علیها) ندارد.

وی افزود: صله رحم، دید و بازدید از بزرگان و فامیل، هدیه دادن، دستگیری ازضعیفان و کمک به مستمندان نمونه ای از این سنت های نیک است.

حجت الاسلام ارزانی بیان داشت: پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه وآله) نیز می فرمایند: «اگر می‏توانید هر روز را نوروز کنید؛ یعنی در راه خدا به یکدیگر هدیه دهید و با هم پیوند داشته باشید» یا در جای دیگر امام صادق(علیه السلام)، ظهور امام دوازدهم (عج)را در نوروز دانسته و می فرمایند: «نوروز، روزى است که قائم ما اهل بیت(علیهم السلام) در آن ظهور مى‏کند»، لذا در نگاه اول، نوروز و ایام فاطمیه(سلام الله علیها) منافاتی با هم ندارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعطیلات نوروزی بهترین زمان برای تمرین سبک زندگی و معرفی الگوی فاطمی(س) است، گفت: باید در این ایام به زندگی خود، رنگ و بوی فاطمی دهیم؛ در میهمانی ها و مجالس نوروزی از شادی های بی مورد و لهو و لعب و هر حرکتی که دور از منزلت و شان ایام فاطمیه(س) است، دوری کرده و توجه به نماز اول وقت و حضور در مجالس روضه، در کنار دید و بازدید ها و صله رحم را نیز جزو برنامه های اصلی خود در این ایام قرار دهیم.

رئیس اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در ادامه  با اشاره به اعزام 230 مبلغ این دفتر به 12 استان کشور از سوم تا ششم فروردین 1394، به مبلغان توصیه کرد: باتوجه به تقارن ایام شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) و ایام نوروز، با استفاده از فرصت‌های دید و بازدید و ارتباط‌های وسیع خانوادگی، مباحث سبک زندگی اسلامی و فاطمی، عفاف وحجاب، امر به معروف و نهی از منکر، برپایی جلسه‌های پربار سخنرانی و منبر در اولویت برنامه های فرهنگی- تبلیغی قرارگیرد و سعی شود با مدیریت زمان برنامه ها و مراسم‌ها به صورت مختصر برگزار شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha