چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حجت الاسلام علیرضا طاحونی - تیران و کرون

حوزه/ امام جمعه شهر تیران استان اصفهان گفت: نوروز رستاخیر بزرگ دنیایی و لحظه شکوفایی بوده و انسان می تواند در نوروز به فکر آخرت و رستاخیز بزرگ بیافتد و این فرصت را نباید از دست داد

حجت الاسلام علیرضا طاحونی‏، در گفتگو با خبرنگار «حوزه»، با اشاره به ایام نوروز اظهارداشت: نوروز فطرت انسان و توحید الهی را یادآور می شود و وابسته به وجود هر انسان است.

وی افزود: نوروز رستاخیر بزرگ دنیایی و لحظه شکوفایی بوده و انسان می تواند در نوروز به فکر آخرت و رستاخیز بزرگ بیافتد و این فرصت را نباید از دست داد و البته باید در خصوص آن فکر کرد.

امام جمعه تیران، حضور در اماکن مقدس دینی و مذهبی در ایام سال نو را مهم دانست و تصریح کرد: خوب است که طول ایام نوروز به اماکنی چون امامزادگان‏، مساجد و کنار قبور شهدا که محل های تردد فرشتگان است رفته و نسبت به اماکن مذهبی بیشتر اهتمام داشته باشیم.

وی با اشاره به دستورات دینی در خصوص نوروز گفت: روزه گرفتن در این روز، دعا و مناجات بسیار سفارش شده و لازم است که به اهمیت معنوی این ایام توجه داشته باشیم و نشاط معنوی را برای خود ایجاد کنیم.

وی با اشاره به تقارن نوروز و ایام فاطمیه گفت: حرمت های ایام فاطمیه باید حفظ شود  و نباید از دستورات دینی گریز ایجاد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha