چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی

امام جمعه ارومیه، توجه به ارزش های دینی و ارایه سبک زندگی اسلامی را مانع از رخنه دشمن در راستای تضغیف نهاد خانواده اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امروز در همایش عفاف و حجاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی که با مشارکت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان غربی درصدد هستند که از نفوذ و گسترش دین مبین اسلام و مسلمین در دنیای امروز جلوگیری کنند و مکتب اسلام را با توطئه ها و نقشه های مختلف تضعیف و از بین ببرند همچنانکه صراحتآً رژیم صهیونیستی به سیاستمداران آمریکایی اعلام کردند که اگر خواهان نابودی ایران هستید بنیان خانواده اسلامی را متزلزل و سست کنید.

وی با تاکید بر محوریت خانواده در جامعه ایرانی افزود: نهاد خانواده از ارزشی ترین و اساسی ترین بنیان های موثر و پویا در رشد و تعالی ارزش های انسانی در ایران اسلامی است و نباید اجازه رخنه و نفوذ دشمن در قالب ارائه مدل ها و القای فرهنگ های مبتذل را در این حوزه حساس و تاثیر گذار داده شود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به جایگاه زن در خانواده اذعان داشت: آیات و روایات متعددی نشانگر تجلیل و اکرام از مقام زن را در دین اسلام شرح و تبیین می کند، خداوند متعال در بیان برتری برهیچ یک تفاوتی قائل ندانسته و تنها انسان ها را در تقوا و پرهیزگاری ارجعیت و دارای فضیلت می داند.

وی صیانت از عفت، حجاب و حیا را لازمه تحکیم بنیان خانواده و شکست راهکارهای دشمن در حوزه خانواده عنوان کرد و افزود: غیرت مردانه و حیا زنانه مانع ار سست و لرزان شدن پایه های زندگی مشترک و عدم رواج بی بندباری در جامعه اسلامی می شود، در حالی که اگر ملاک های دینی و ارزش های انسانی نادیده گرفته شود شهوت و نفس بر انسان غالب می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تضمین سلامت خانواده را از شاخصه های زن ایرانی و مسلمان دانست و خاطرنشان کرد: پاسداری از حریم خانواده، بکارگیری شیوه های همسرداری و پرورش و تربیت صحیح فرزندان در ارائه الگوی سبک زندگی اسلامی موثر و سازنده است و فضای جامعه را از بروز آسیب های اجتماعی در امان نگاه می دارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha