یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
اردشیر نوریان

حوزه/ نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد و سامان در مجلس شورای اسلامی تحکیم بنیان خانوده را از مهمترین ضرورت های امروز کشور بیان کرد و گفت: به یقین نقش حوزه های علمیه در این راستا بسیار کارگشا و مؤثر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شهرکرد، اردشیر نوریان، نماینده مردم شهرستان های شهرکرد و سامان در مجلس شورای اسلامی، امروز در نشست مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی با مدیران مدارس علمیه خواهران این استان، با تبریک عید ولایت و امامت تصریح کرد: آشنایی مجمع نمایندگان استان با فعالیت ها، کمبودها و همکاری با حوزه های علمیه خواهران فلسفه تشکیل این نشست است.

وی با بیان اینکه کارهای بزرگی در حوزه های خواهران استان بر مبنای علم و معنویت شکل گرفته است، افزود: جا دارد در این نشست  از خدمات ارزنده آیت الله ناصری، نماینده سابق ولی فقیه در استان که پایه گذار بسیاری از خدمات بودند، تشکر و قدر دانی کنیم.

نوریان با اشاره به اینکه رشد چشمگیر مدارس خواهران استان چهارمحال و بختیاری نشان دهنده کار شبانه روزی است، خاطرنشان کرد: به یقین همه حمایت های خود را هم در سطح استان و هم در سطح کشور به کار خواهیم گرفت.

وی با تأکید بر اینکه در تخصیص اعتبارات عمرانی نهایت تلاش خود را به کار خواهیم بست، افزود: تا امروز احکام خوبی در جهت کمک عمرانی به حوزه های علمیه در مجلس تصویب شده است، اما اشکال کار این است که عملیاتی نمی شوند و این ضعف کار است.

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد و سامان در مجلس شورای اسلامی، تعامل و نشست دو جانبه از سوی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان با استاندار را لازم و ضروری دانست و اظهار کرد: مهمترین نیاز امروز حوزه های علمیه گفتمان سازی و فرهنگ سازی است که متأسفانه کمتر به آن توجه می شود.

این مقام مسؤول تحکیم بنیان خانوده را از مهمترین ضرورت های امروز کشور بیان کرد و گفت: به یقین نقش حوزه های علمیه در این راستا بسیار کارگشا و مؤثر خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه نقش حوزه های علمیه باید در متن جامعه احساس شود و این از ضرورت ها است، خاطرنشان کرد: تشکیل مجمع خیرین در حوزه های خواهران بسیار کارگشا خواهد بود که لازمه آن برگزاری نشست های مستمر با خیران و بیان آثار و عملکرد حوزه های علمیه در راستای آشنایی هر چه بیشتر آنها با این مراکز دینی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که در بحث قوانین مشکلات خاصی برای کمک به حوزه های علمیه وجود ندارد، تنها نیاز به انشاء احکام برنامه ششم داریم، گفت: باید نیازمندی ها و کمبودها و مواردی که نمایندگان مجلس می توانند یاری گر حوزه های علمیه باشند به صورت مصداقی برای آنها توضیح داده شود تا بتوانند با دهمه توان و با دست پر وارد میدان شوند.

نوریان در ادامه با اشاره به اینکه همه مشکلات در بحث سخت افزاری خلاصه نمی شود، افزود: بسیاری از مشکلات امروز کشور در بحث نرم افزاری است که متأسفانه کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

وی با تأکید بر اینکه باید در حوزه های علمیه خواهران برای بحث های فکری برنامه ریزی صورت گیرد، تصریح کرد: تشکیل اتاق فکر در مجموعه مدیریتی حوزه های علمیه خواهران از ضرورت ها است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha