سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
انتظاری

آزمون ورودی حوز های علمیه آذربایجان شرقی،صبح امروز همزمان با سراسر کشور در مصلی اعظم حضرت امام خمینی (ره) تبریز با شرکت 1300 متقاضی برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آزمون ورودی حوزه علمیه آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور در مصلی اعظم حضرت امام خمینی (ره) تبریز برگزار گردید.

حجت الاسلام انتظاری، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی درحاشیه این آزمون، ضمن آرزوی موفقیت برای شرکت کنندگان در این آزمون به اهمیت حوزه های علمیه و نقش آن در جامعه اسلامی اشاره کرد و ضمن بیان حدیثی از امام صادق(ع) که می فرمایند: «اذا اراد الله بعبد خیرا فقهه فی الدین/ اگر خداوند برای بنده خود اراده خیر کند او را در دین فقیه می نماید»، افزود: اراده خداوند به شما تعلق گرفته است و این توفیق را یافته اید تا در حوزه های علمیه و در مسیر انبیاء الهی به تحصیل علوم دینی پرداخته و ادامه دهنده راه آن بزرگواران باشید.

وی بیان کرد: قرآن کریم می فرماید: «رب ادخلنی مدخل صدق و اخرجنی مدخل صدق/ خداوندا، مرا صادقانه (به امری)وارد کرده و صادقانه خارج کن» از خداوند متعال بخواهید که شما را در این مسیر صادقانه وارد کند و خروج و عاقبت شما را نیز صادقانه قرار دهد.

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در ادامه ابراز داشت: در این مسیر ملامت ملامت گران را به خود نگیرید « لا تخافون لومه لائم» و در این مسیر ثابت قدم باشید و دین را از هرچیزی بالاتر بدانید.

همچنین آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی نیز با حضور در محل برگزاری آزمون ضمن آرزوی موفقیت برای شرکت کنندگان، از روند برگزاری آزمون بازدید نمود.

برپایه این گزارش، متقاضیان شرکت در آزمون ورودی حوزه های علمیه در حوزه استانی تبریز حدود 1300 نفر می باشد که از این تعداد 208 نفر ، دانشجو و بقیه دییلم و به پایین بوده اند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha