چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
144

حوزه/ این نماینده مجلس گفت: مسئولین مؤسسه نهضت صرفه جویی در سرمایه های ملی در چارچوب های معین برنامه‌های لازم را ارائه دهند و ما در مجلس شورای اسلامی آماده یاری شما عزیزان هستیم.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر پورابراهیمی پیش از ظهر امروز در همایش آموزشی دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی در اجرای اقتصاد مقاومتی در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفاء به موضوع «اقتصاد مقامتی؛ راه کارها و چالش ها» پرداخت و گفت: آیا اقتصاد مقاومتی فقط اختصاص به ایران دارد یا در دنیا هم رویکرد این اقتصاد مطرح می شود؟

وی ادامه داد: امروز این واژه در دنیا بیگانه  نبوده و ابداعی کشور ما  هم نیست؛ بلکه در دنیا به نام «تاب آوری اقتصادی» ترسیم شده است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: ایشان فرمودند: هدف ما از اقتصاد مقاومتی این است که به نحوی عمل کنیم که اقتصاد کشور را به توانمندسازی برسانیم که در مقابل تکان های مختلف، مسیر آن تغییر پیدا نکند.

*دلائل تأکید بر اقتصاد مقاومتی

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلائل تاکید بر اقتصاد مقاومتی، ابراز داشت: بحران های اقتصادی در دنیا، بروز حوادث طبیعی غیرقابل کنترل و وجود تحریم های اقتصادی از دلائل تأکید بر اقتصاد مقاومتی است.

دکتر پورابراهیمی تأکید کرد: با اقتصاد مقاومتی باید از بحران های اقتصادی در دنیا عبور کرده و از تکانه های بیرونی رهایی یابیم.

وی با اشاره به برخی از سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان ساخت: یکی از موضوعات مهمی که در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی داریم، پیشتازی اقتصاد دانش بنیان و پیاده سازی نقشه جامع علمی کشور است که بسیار مهم می باشد.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما امروز در کشور ذخائر نفت، گاز، طلا، دریا و ... بسیار مناسبی داریم که می توان بسیار مناسب از مزیت های آن استفاده کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خلق مزیت، از دستاوردهای دانش است و چیزی که از آن مُنتَج می شود، اقتصاد دانش بنیان است که ایران اسلامی با توانمندی و پتانسیلی که دارد می تواند در آن موفق باشد.

دکتر پورابراهیمی یادآور شد: امروز کشورهایی داریم که از ذخائر خالی بوده و بر روی اقتصاد دانش بنیان سرمایه گذاری کردند

وی اظهار داشت: خوشبختانه امروز ترکیه و عربستان را پشت سر گذاشته و رتبه اول تولید علم و دانش در منطقه هستیم؛ در حالی که در ابتدای انقلاب پزشکان هندی و پاکستانی در ایران حضور داشتند و این به برکت انقلاب و خون شهدای ماست.

*دلیل عصبانیت آمریکایی ها از ایران

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: امروز خیزش عظیم علمی در کشور شروع شده که آمریکایی ها را عصبانی کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: ما امروز در بسیاری از مباحث علمی رتبه تک رقمی در دنیا داریم که سبب خشم کشورهای زورگو شده است.

دکتر پورابراهیمی با اشاره به کیفیت تولیدات داخلی، تصریح کرد: امروز تولیدکنندگان ما باید کیفیت محصولات را بالا برده تا با دیگر تولیدات رقابت داشته باشیم و مردم نیز رغبت کنند خریداری نمایند.

*مقایسه مصرف ایرانیان با کشورهای دیگر

وی بیان داشت: متأسفانه در کشور ما مصرف در حوزه های مختلف در مقایسه با کشورهای دیگر دو تا سه برابر است که مصداق اسراف است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد شما روحانیون در تبلیغ صرفه جویی، رویکردی جهادی و بسیار مناسب است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بند 19 ابلاغیه که شفاف سازی اقتصادی است، اظهار داشت: اگر اقتصاد ما شفاف نباشد، نمی تواند موفق باشد؛ چراکه در آن فساد، اتفاق می افتد و در نتیجه فساد، ناکارآمدی به دنبال داشته و تقسیم بهینه از بین می رود.

پورابراهیمی ادامه داد: به عنوان مثال در کشور 40 هزار خیریه داریم که صورت های مالی خود را ارائه نمی کنند که یکی از آنها، شرکت هواپیمایی را در اختیار داشته و کسی نمی داند خیر این مراکز به کجا می رسد.

وی ابراز داشت: از دیگر موضوعات مهم در ابلاغیه، رویکرد دولتی بودن اقتصاد است که رهبر معظم انقلاب در پایان سال 1393 نیز درباره آن سخن گفته و مطالبه داشته اند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقتصاد باید مردمی بوده و مردم تصدی اقتصادی داشته باشند، خاطرنشان ساخت: تجربه نشان داده که هرجا دولت تصدی اقتصاد را در دست داشته، اقتصاد با مشکل مواجه شده است.

*برخی از مشکلات کشور ربطی به تحریم ها ندارد

این نماینده مجلس با بیان این مطلب که برخی از مشکلات کشور ربطی به تحریم ها پیدا نمی کند، تصریح کرد: امروز برخی از مسئولین ناکارآمدی، سوءتدبیر و بی کفایتی خود را پشت تحریم ها قرار داده اند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه مذاکرات سوئیس 20 درصد از مشکلات را حل خواهد کرد، اظهار داشت: 80 درصد از اقتصاد ما با رویکرد اقتصاد از درون شکل می گیرد و مشکلات را حل خواهد کرد.

وی ابراز داشت: مسئولین مؤسسه نهضت صرفه جویی در سرمایه های ملی در چارچوب های معین برنامه داده و ما در مجلس شورای اسلامی آماده یاری شما عزیزان هستیم.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان ساخت: امروز ایران اسلامی به این اقتدار رسیده که کسی جرأت نمی کند در حوزه نظامی در مقابل آن صف آرایی کند و انشاءالله در دهه اخیر با التزام به فرمایشات رهبر معظم انقلاب به اوج قدرت اقتصادی خواهیم رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha