پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
78

حوزه/ طلاب مدرسه علمیه جعفریه شهرستان قائنات به همراه خانواده های خود با حجت الاسلام والمسلمین ناشرالاسلام محمدمدنی، دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از گناباد، حجت الاسلام والمسلمین ناشرالاسلام محمدمدنی، استاد اخلاق مدرسه علمیه جعفریه در جمع طلاب و خانواده های طلاب این مدرسه با ذکرنکاتی در خصوص جایگاه زن در اجتماع گفت:  پیامبر اکرم (ص) در باره جهاد فی سبیل الله بیاناتی داشته اند که باعث ناراحتی بانوان شد و برخی از خانم ها با اعتراض گفتند که چرا این همه ثواب برای مردها ولی در جهاد به روی ما زن ها بسته و محروم شده ایم.

وی افزود:  جهاد فی سبیل ا... که بر مردها واجب است بر زن ها واجب نمی باشد. چند تن از خانم ها مامور شدند در دیداری با پیامبر علت این امر را جویا شوند که در این ملاقات پس از صحبت خانم ها، پیامبر اکرم (ص) فرمودند:  شما زن ها نیز جهاد دارید ولی جهاد شما در خانه بوده و آن همسرداری خوب است.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی، اظهارداشت: ما راهمان با دیگران فرق دارد، تا جایی که بتوان باید از زرق و برق های دنیا دوری کنیم ، راه طلبه ، راه مبارزه با هوای نفس ، راه جهاد و راه حفظ دین است.

این استاد اخلاق حوزه گناباد، بیان داشت: یکی از ثمرات انقلاب اسلامی داشتن پزشکان بومی است، در زمان طاغوت از هند ، مالزی و... پزشک وارد می شد ولی در حال حاضر از دانشگاه های خود ایران فارغ التحصیل می شوند و پزشک جسم جامعه هستند. ولی یک روحانی به عنوان پزشک روح جامعه معرفی می شود؛ یک طلبه می خواهد روح جامعه را پاک نگه دارد که جامعه آلوده به ظلم و گناه نشود، لذا این روح اولاً باید در خود طلبه ایجاد شود، اگر می خواهید جامعه را سالم نگه دارید، اول باید خودسازی کنید.

وی با بیان اینکه دنیاطلبگی بلای جامعه و روحانیت است، گفت: روحانیون الگوی همه مردم دراین دنیای فانی هستند، اگر مردم ببینند که روحانی اهل قناعت نیست، آن وقت الگوی آنه تغییر می کند لذا ساده زیستن برای یک روحانی فضیلت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha