سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
محمد جمیل قلندر

حوزه/ ما امروز نیازمند برپایی کارگروه ها و نشست ها و همایش هایی برای معرفی مذهب اهل بیت(ع) به تمام مردم و دعوت از آنها برای اطلاع از این مکتب هستیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دکتر محمد جمیل قلندر، مستبصر پاکستانی و استاد فلسفه و عقیده دانشگاه اسلامی بین المللی این کشور در مورد علت شیعه شدن خود گفت: اهل بیت(ع) عامل جاودانگی تشیع هستند و تشیع شبیه خورشیدی است که همه بدون استثنا به آن نیاز دارند.

دکتر محمد جمیل قلندر گفت: همیشه اهل مطالعه بودم و پدرم کتابخانه بزرگی داشت که مشغول جستجو در قفسه های آن بودن که چشمم به کتابی خورد به زبان اردو با عنوان دیوان امام علی علیه السلام و مشغول خواندن آن شدم. کلمات این کتاب مرا شیفته خود کرد و پس از مطالعه آن به خواندن کتاب نهج البلاغه روی آوردم و در این هنگام بود که متوجه شدم امام علی علیه السلام شخصیتی عظیم است و به یقین رسیدم که کلام امام، امام کلام است و در آن زمان بود که در اوایل جوانی بودم شیعه شدم و مذهب اهل بیت(ع) را برگزیدم.

وی افزود: پس از آن مشغول بحث و مطالعه شدم و مقالات متعددی در مورد شخصیت امام علی و امام حسین علیهما السلام در روزنامه های پاکستان منتشر کردم و مجموعه های شعری متعددی نیز در این زمینه به زبان های عربی و اردو و فارسی تالیف کردم و دیوان کاملی نیز در مورد اهل بیت علیهم السلام دارم.

قلندر گفت: ما امروز نیازمند برپایی کارگروه ها و نشست ها و همایش هایی برای معرفی مذهب اهل بیت به تمام مردم و دعوت از آنها برای اطلاع از این مکتب به روش های جدید هستیم.

وی افزود: مذهب اهل بیت منحصر به گروه و طایفه خاصی نیست بلکه مکتبی انسانی است و همه باید با آن آشنا شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha