پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
کد خبر: 349329
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
ادبیات عرب

حوزه/ المپیاد چهارگانه ادبیات عرب در مدارس علمیه حقانی، کرمانی ها، رشد و ثامن الائمه(ع) قم به صورت همزمان برگزار شد.

حجت الاسلام حسین عابدینی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برگزاری المپیاد 4 گانه ادبیات عرب در برخی از مدارس علمیه قم، اظهار داشت: این آزمون با هدف ارزیابی علمی طلاب پایه اول تا سوم با موضوع ادبیات عرب در مدرسه‌های علمیه حقانی، کرمانی‌ها، رشد و ثامن الائمه(ع) با سوالات واحد و به صورت همزمان برگزار شد.

وی با بیان این مطلب که مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) برای اولین سال است که در این المپیاد حضور یافته، ابراز داشت: این مدرسه علمیه در سال تحصیلی 94-1393 شروع به فعالیت کرده و با 18 طلبه پایه اول در این المپیاد شرکت کرده است.

مدیر مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) با اشاره به اینکه این مدرسه علمیه تحت اشراف آیت الله ممدوحی تأسیس شده، خاطرنشان ساخت: پرورش طلاب از حیث علمی، تربیتی و بصیرتی از نکاتی است که در تأسیس این مدرسه به آن  توجه شده است.

حجت الاسلام عابدینی تصریح کرد: به غیر از دروس پایه اول، درس خارج فقه، اصول و اسفار نیز با حضور اساتیدی همچون: حجج اسلام والمسلمین برکتین، عابدینی و روحانی در این مدرسه علمیه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که برای سال جدید نیز حداکثر 18 طلبه پذیرش خواهیم داشت، بیان داشت: برگزاری برنامه های آموزشی، پژوهشی، تربیتی، بصیرتی، اردویی و ... در دستور کار این مدرسه قرار دارد.

مدیر مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) در پایان گفت: برگزاری درس ارتقائی سیوطی یک و مکالمه عربی، از برنامه‌های تابستانه این مدرسه علمیه می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha