یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
ایزدپناه

حوزه/ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت حمایت از نشر حوزه دین تاکید کرد و گفت: قم ناشران قوی و متعهدی دارد که توانسته اند نشر حوزه دین را حفظ و ارتقاء دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین ایزدپناه، ظهر امروز در نشست خبری که در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد، اظهار داشت: به ابتکار معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، هر روز نمایشگاه، به نام یک استان نام گذاری شده تا توانمندی های خود در قالب برنامه های فرهنگی و هنری ارائه دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: حضور آقای صالحی در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، ظرفیت زیادی را در کشور در زمینه نشر آثار حوزه های علمیه ایجاد کرده است.

وی با اشاره به دیدارهای معاون فرهنگی وزیر ارشاد با مراجع عظام تقلید، افزود: مراجع بزرگوار در این دیدارها از برنامه های ارائه شده حمایت کردند و فرمودند "به اقدامات شما در حوزه نشر کتاب امیدوار هستیم"

حجت الاسلام والمسلمین ایزد پناه با اشاره به این که اقدامات و سیاست های حوزه نشر کتاب، از سال 1388تا 1393 در قم امیدوار کننده بوده است، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب حوزه دین در قم، رونق خوبی در بازار کتاب ایجاد کرد.

وی با این که اصحاب نشر قم در مدیریت و برگزاری نمایشگاه نقش اساسی داشته اند، اظهار داشت: قم ناشران قوی و متعهدی دارد که توانسته اند نشر حوزه دین را حفظ و ارتقاء دهند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: قم در زمینه ترجمه و نشر کتاب های تشیع در جهان نقش آفرین است.

وی بر ضرورت حمایت از نشر حوزه دین تاکید کرد و گفت: متولیان امور فرهنگی متوجه این مسئله هستند و جلسات مختلف کارشناسی برای انجام کار مطالعاتی صورت گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین ایزدپناه در پایان با بیان این که برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره ها یکی از راهکارهای حمایت از نشر حوزه دین است، ابراز داشت: نمایشگاه حوزه دین که سال گذشته در قم برگزار شد، حدود سه میلیارد تومان گردش مالی داشت.

انتهای پیام 33/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha