یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
آیت‌الله شفیعی / عضو خبرگان رهبری

حوزه/ پیکر ۴ شهید گمنام، همزمان با شهادت امام موسی کاظم(ع) در دو شهر استان خوزستان تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، پیکر پاک و مطهر ۴ شهید گمنام دوران دفاع مقدس، همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) در شهرهای "خرمشهر" و "سردشت زیدون" با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان و خانواده های شهدا تشییع و به خاک سپرده شد.

نخستین آیین تشییع به شهرستان خون و آتش، خرمشهر همیشه قهرمان مربوط می‌شد، که این بار دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر میزبان این دو شهید والا مقام بود.

فیض عظیم شهادت

در این آیین مقدس، آیت الله شفیعی، عضو خبرگان رهبری با بیان این که هر کس که به خاطر اسلام جان خود را فدا کند، شهید محسوب می شود، گفت: خاکسپاری پیکر شهدا در این دانشگاه فیض بزرگی است که حضور در این آیین پرفیض نصیب هر فردی نمی شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حضور میلیونی مردم در مناطق عملیاتی راهیان نور و تشییع پیکر شهدا در مناطق مختلف کشور، پس از سال ها را، از اتفاقات زیبای دنیای امروز برشمرد و افزود: خوشبختانه در این چند ماه اخیر همگی شاهد ورود دوباره شهدا در میهن عزیز اسلامی خود هستیم و این سر برآوردن شهدا از خاک، نشانه ای بزرگ بوده و باید در معنا و مفهوم آن تأمل کرد.

وی به تدفین پیکر مطهر دو شهید گمنام در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اشاره کرد و گفت: امروز در بین مراکز علمی برای گرفتن مجوز شهدای گمنام نوعی رقابت وجود دارد و این اتفاق در دانشگاه خرمشهر نوعی فیض قلمداد می‌شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، وجود دو رویکرد را اتفاقات زیبای سیاسی در عصر حاضر خواند و تصریح کرد: امروزه شاهد حضور میلیونی راهیان نور و تدفین شهدای گمنام هستیم که این دو رویداد از سیماهای زیبای سیاست است که برای توجیه مردم به کار می رود.

*تشییع ۲ شهید دیگر در شهر سردشت زیدون

این آیین مقدس شب گذشته با حضور روحانیون، اقشار مختلف مردم و مسئولان و خانواده های معزز شهدا از پلیس راه خرمشهر آغاز و تا مسجد جامع این شهر برگزار شد که تشییع پیکر پاک دو شهید گمنام دیگر نیز در شهر "سردشت زیدون" از دیگر عنایات حق تعالی به مردم خوزستان بود که جلوه ای دیگر به نمای شهرهای استان بخشیده بود.

بر اساس این گزارش، یکی از این شهدا در عملیات خیبر و در سن 17 سالگی به شهادت رسیده و پیکر پاکش در جزیره مجنون تفحص شده و دومین شهید نیز در عملیات محرم و در سن 20 سالگی شهید و پیکر وی در منطقه "شرهانی" پیدا شده است.

*اقتدار امروز ایران مرهون خون شهداست

سخنران این آیین نیز سرار حسن شاهوار پور، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) بود که وی با بیان این که اقتدار امروز ایران اسلامی را مرهون خون این شهدا هستیم اظهار داشت: تشییع این شهدا این درس را به ما می دهد که بدانیم به کدام مسیر داریم می رویم.

تفکر بسیجی؛ رهایی بخش عراق از دست تکفیری ها

وی، وجود گروهک های تروریستی در منطقه را ادامه دهنده راه جاهلانی دانست که جنگ نهروان و صفین را به راه انداختند و تصریح کرد: تفکر و روحیه بسیجی و پیروی از مکتب اهل بیت(س) توانست عراق را از دست گروه های تکفیری نجات دهد و این تفکر امروز باید در سراسر جهان منتشر یابد.

شاهوار پور در پایان با اشاره به سکوت مجامع بین المللی و نادید گرفتن حقوق مردم مظلوم منطقه گفت: دشمن موج گسترش اسلام در جهان را به عنوان یک فاجعه بزرگ حساب کرده و از هر طریقی سعی در متوقف کردن آن دارد.

تلاش مسئولان برای بازگدانی دیگر شهدای عزیز ایران

لازم به ذکر است، تا کنون پیکرهای پاک چندین هزار شهید گلگون کفن دیگر نیز در کشور همسایه یعنی عراق وجود دارد که انتظار می رود با تلاش بیش از پیش مسئولان، هرچه زودتر به آغوش میهن بازگردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha