یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
حجت الاسلام قاضی دزفول

حوزه/ امام جمعه دزفول گفت: پرداخت زکات سبب می شود رحمت و برکت در کشور نازل شود و این مهم موجبات رونق اقتصادی و تجاری کشور را فراهم می آرود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از خوزستان، حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی، امام جمعه دزفول، امروز در همایش «زکات»، با اشاره به آیات و روایات متعدد در خصوص اهمیت پرداخت زکات و آثار آن در جامعه، اظهار داشت: یکی از برکات پرداخت زکات طول عمر و برکت در مال بوده و آن دسته از افرادی که پرداخت زکات بر آنها لازم است، اگر به ادای این فریضه مقید باشند، فواید آن را نیز به عینه خواهند دید.

وی به اثرات اجتماعی و فردی پرداخت زکات در جامعه اشاره کرد و گفت: پرداخت زکات سبب می شود رحمت و برکت در کشور نازل شود و این مهم موجبات رونق اقتصادی و تجاری کشور را فراهم می آرود.

امام جمعه دزفول با بیان این که پرداخت زکات روح همدلی و مودت را بین مردم تقویت می کند، تصریح کرد: زکات مال باعث پاکی روح و تزکیه نفس انسان می شود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی، با بیان این که عدم پرداخت زکات و بی توجهی به این فریضه الهی سبب می شود انسان هم ردیف کفار قرار گیرد، گفت: افرادی که زکات مال خود را پرداخت نکنند همانند رباخواران هستند.

رئیس شورای زکات دزفول، با بیان این که مالی که زکات آن پرداخت نشده بی برکت است، گفت: زکات سبب ریشه کنی و مبارزه با فقر در جامعه خواهد شد.

امام جمعه دزفول در پایان پرداخت زکات را از عوامل تضمین سعادت و عاقبت به خیری انسان برشمرد و تصریح کرد: یکی از راهها و مسیرهای مستقیم هدایت الهی پرداخت زکات است که کشاورزان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha