جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
کد خبر: 349981
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
یمن

حوزه/ کارشناس حوزوی، مسائل خاورمیانه و شمال آفریقا با اشاره به ترفندهای استکبار در خاورمیانه گفت: یکی از رویکردهای غرب، نقش نیابتی است که با تهدید سازی و... همراه است.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام صفدری، کارشناس مسائل خاورمیانه و شمال آفریقا در همایش طلوع همدلی با حضور علما و روحانیان شیعه و سنی خراسان رضوي  که دیروز در مشهد برگزار شد، با بیان اینکه محتوای رسالت و ابلاغ رسول خدا(ص) محبت و مهربانی را همراه آورده است، گفت: این امر زمینه ساز گسترش در دنیا شده است و بر اساس افزایش جمعیت و سال های ورودی اش به خاطر متن اسلام بیشترین تاثیر در دنیا دارد.

وی افزود:  غرب گسترش اسلام را تهدید می داند و برای مبارزه با آن سه رویکرد را دنبال می کند که نخستین آن، رویکرد نرم مانندايجاد خرافات، بروز سلمان رشدی ها و ... برای نهی کردن اسلام است.

حجت الاسلام صفدری با اشاره به رویکرد سختی که آمریکا به کار برده است ولی نتیجه ای نگرفته و تنها در افغانستان 5 هزار کشته داشته، ابراز داشت: سومین رویکرد نقش نیابتی است که با تهدید سازی جوامع اسلامی همراه است.

وی افزود: امریکایی ها متعهد شده اند که اگر تهدیدی نسبت به هم پیمانانشان در منطقه خاورمیانه باشد، پاسخ خواهد داد و این تهدید به معنی برجسته کردن نام ایران است.

این کارشناس مسائل منطقه، دومین نکته در رویکرد نوین استکبار را ائتلاف سازی خواند و اظهار داشت: آنان برای تهدید سازی، ائتلافی ایجاد و اعلام کردند که در مورد یمن با عربستان همراه هستند؛ در حالی که تهدید یمن بیشتر از تهدید رژیم صهیونیستی نیست و کشورهای غربی ائتلافی علیه آن رژیم شکل نداده بودند.

وی نکته سوم را فروش اسلحه به یازده کشور ائتلاف دانست تا بار مالی بر دوش کشورهای منطقه ایجاد شود.

 حجت الاسلام صفدری اضافه کرد: توازن منطقه امروز به هم خورده و در مقابل آمریکایی ها می گویند توازن ایران در منطقه افزایش یافته است، اين سخن یعنی راهکارهای آنها عليه ايران اثرگذار نبوده است.

وی با اشاره به اذعان آمریکایی ها درباره ایجاد قدرت ایران در نشست های هسته ای، بابيان اينكه آمریکایی ها بیشتر از ایران به توافق نیازمند هستند و خودشان اذعان دارند که ایران علیرغم تحریم، پیشرفت داشته است، گفت: از ابتدای انقلاب با همبستگی داخلی و توجهات مقام معظم رهبری در برنامه ریزی ها و همراهی مسئولان شاهد این رشد هستیم.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در ادامه با بیان اینکه بر اساس آمار اعلام شده، 50 هزار نیروی مسلح در عراق و سوریه درحال جنگ هستند، گفت: بر اساس آمار گفته شده از سوی اروپائیان 20 هزار غیر بومی افراطی که 4680 نفر اهل اروپا هستند، در این جنگ ها حضور دارند.

وی افزود: این جنگ نیابتی در منطقه این خاصیت را دارد که به جای اینکه تروريست ها و همفكران داعش و ... در اروپا مشغول باشند در منطقه خاورميانه اشتغال دارند و در نهايت از بین می روند.

حجت الاسلام صفدری ابراز داشت: همچنین با نشان دادن جنگ هایی که در عراق و سوریه است، تبلیغ اروپايي ها و آمریکايي ها علیه اسلام انجام می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha