سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
محمد صادق ابطحی

حوزه/ اسلام به عنوان مکتبی انسان ساز، بیشترین توجه را به خانواده دارد و از این رو، این نهاد مقدس را کانون تربیت می شمارد.

حجت الاسلام سید محمد صادق ابطحی، در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با اشاره به فرا رسیدن میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، اهمیت دوران جوانی در زندگی انسانها و در آیات و روایات دینی را مورد توجه قرار داد و گفت: نسل جوان و نوجوان کشورمان باید با قرآن و اهل بیت(ع) انس گرفته و از همنشینی با دوستان ناباب بشدت پرهیز کنند.

وی ادامه داد: پدر ومادرها باید فرزندان خود را تربیت دینی و اسلامی کنند و مراقب باشند که تحت تأثیر فرهنگ مبتذل غربی قرار نگیرد.

وی اولین قدم برای تربیت فرزندان را تربیت توحیدی آنها دانست و افزود: بر مبنای آموزه های اسلامی، یکی از اهداف ازدواج تربیت فرزندانی است که موحد و خداپرست باشند.

کارشناس برنامه های صدا و سیمای استان  با بیان این که خانواده ها با انجام درست یا نادرست وظایف خود، نقش بسیار مهمی در خوشبختی و یا بد بختی جوانان خود دارند؛ تصریح کرد: اسلام به عنوان مکتبی انسان ساز، بیشترین توجه را به خانواده دارد و از این رو، این نهاد مقدس را کانون تربیت می شمرد.

عضو شورای مرکزی جامعه ائمه جماعات استان اصفهان، افزود: اولیای دین همواره در زندگی خویش به دو اصلِ اهمیت پیروی از الگوی شخصیتی و رفتاری و اعتبار آن توجه داشته و بر همین اساس، مردم را به پیروی از الگوهای مناسب دعوت کرده اند.

حجت الاسلام ابطحی تصریح کرد: در یک ازدواج نباید تنها بر زیبایی ظاهری دل بسته و با عشقی سطحی، مشکلات دینی، اخلاقی، رفتاری و ... را از طرف مقابل نادیده گرفت و با این اشتباه، زندگی مادی و معنوی خود را تباه ساخت.

وی خاطرنشان کرد: اگر گام نخست در تشکیل خانواده سنجیده برداشته شود؛ سیر حرکتی خانواده به سوی تشکیل خانواده ای مطلوب خواهد بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha