یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024
کد خبر: 351391
۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کلاغ ها

حوزه/ هفت نوع دیگر از انواع کلاغ ها در مناطق مختلف جهان وجود دارند که حرام گوشت می باشند.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه» در بخش نخست از بیان احکام پرندگان حرام گوشت هفت گونه از چهارده نوع کلاغ‌ حرام گوشت معرفی گردید، در بخش دوم به دیگر گونه های این پرنده حرام گوشت می‌پردازیم.

* زاغ خالدار (فندق شکن) زاغ خالدار/ کلاغ /حرام گوشت /پرندگان

اندازه: 32 سانتي متر

مشخصات:

پرنده اي است از خانواده کلاغ¬ها که به راسته گنجشک سانان تعلق دارد. هم اندازه جي جاق و يا کمي بزرگ تر از آن است. رنگ جبه و سطح شکمي و سينه اش قهوه اي شکلاتي با خال هاي سفيد متراکم در ناحيه گردن و با تراکمي کمتر در ناحيه جبه و سينه مي باشد.

* کلاغ گردن بور زاغ خالدار/ کلاغ /حرام گوشت /پرندگان

اندازه: 33 سانتي متر

مشخصات:

پرنده اي است با جثه اي متوسط از خانواده کلاغ ها که به راسته گنجشک سانان تعلق دارد. از ساير کلاغ ها کوچک تر است. رنگ پر و بالش از دور سياه به نظر مي رسد. پرهاي گردن و پوش پرهاي گوشش خاکستري است

* زاغ نوک زرد(کلاغ نوک زرد) زاغ خالدار/ کلاغ /حرام گوشت /پرندگان

اندازه: 38 سانتي متر

مشخصات:

پرنده اي است سياه و براق از خانواده کلاغ¬ها که به راسته گنجشک سانان تعلق دارد و به وسيله منقار زرد رنگ و پاهاي قرمز روشن از ساير کلاغ ها متمايز مي گردد. منقار تيز زرد رنگش کوتاه تر از منقار زاغ نوک سرخ مي باشد و انحناي آن کمتر است.

* زاغ نوک سرخ (کلاغ نوک سرخ، کلاغ کوهی) زاغ خالدار/ کلاغ /حرام گوشت /پرندگان

اندازه: 39 سانتي متر

مشخصات:

پرنده اي است با پر و بالي کاملاً سياه و براق با جلاي آبي از خانواده کلاغ¬ها که به راسته گنجشک سانان تعلق دارد. به وسيله منقار و پاهاي قرمز رنگش از ساير کلاغ ها متمايز مي شود. منقار تيز و قرمزش نسبتاً بلند و کمي به سمت پائين انحنا دارد.

* زاغ بور(زاغ کویر) زاغ خالدار/ کلاغ /حرام گوشت /پرندگان

اندازه: 24سانتي متر

مشخصات:

پرنده اي است کويري و کوچک از خانواده کلاغ¬ها که به راسته گنجشک سانان تعلق دارد. از زاغ هاي ديگر کوچک تر است. رنگ ظاهري پر و بالش به هدهد و يا چکاوک هدهدي شبيه تر است تا به زاغ و به طور کلي پر و بالش نخودي مايل به صورتي

* زاغي زاغ خالدار/ کلاغ /حرام گوشت /پرندگان

اندازه: 48 سانتي متر

مشخصات:

پرنده اي است با پر و بالي سفيد و سياه از خانواده کلاغ¬ها که به راسته گنجشک سانان تعلق دارد. از کلاغ کوچک تر و باريک تر است و به وسيله دم درازش از ساير کلاغ ها قابل تشخيص مي باشد. پرهاي شانه،

* جي جاق زاغ خالدار/ کلاغ /حرام گوشت /پرندگان

اندازه:33 سانتي متر

مشخصات:

پرنده اي است خوش رنگ از خانواده کلاغ¬ها که به راسته گنجشک سانان تعلق دارد. از زاغي کوچک تر است و دمي به مراتب کوتاه تر از آن دارد. بدن اين پرنده قهوه‌اي مايل به صورتي است و به وسيله راه راه عرضي آبي و سياه روي پوش پرهاي بالش به راحتي قابل تشخيص مي باشد.

منبع: مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha