یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
سعیدی طلاب سبزوار

حوزه/ نایب رئیس مجمع نمایدگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: علی رغم تلاش دشمنان در فضای مجازی و حوزه فرهنگی برای به مسلخ بردن اصل ارزش ها؛ ولی خوشبختانه با تمام تلاش حوزویان این مشکلات نیز حل می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین  محمد سعیدی شب گذشته در جلسه این مجمع ،گفت: احادیث اهل بیت(ع) تکلیف ما را در زندگی مشخص کرده اند که اگر به آنها عمل کنیم سعادت دنیا و آخرت را خواهیم داشت.

وی افزود: فقال الله تعالی: علیک بخمس خصال: کونک فی الشفقه کالشمس و فی التواضع کالارض و فی السخاوه کالنهر الجاری و فی التسلیم کالمیت و فی السر کاللیل. ؛ یعنی انسان به خصوص یک طلبه برای ادامه راه تبلیغی خود نیازمند رعایت این اصول است.

نماینده طلاب و فضلای سبزوار در مجمع طلاب گفت: انسان باید در مهربانی مثل خورشید باشد در مقابل هضم و حملات مثل زمین باشد که بیل می خورد و میوه می دهد در بخشندگی مثل نهر جاری باشد، چون تمام درختان و اشجاری که در مسیر نهر هستند از این نهر بهره می گیرند و در برابر قدر الهی تسلیم فرمان خدا باشد همچون میتی که هنگام غسل تسلیم محض است و از خود اختیاری ندارد و در رازداری مثل شب باشد.

مدیر دفتر امور طلاب حوزه علمیه استان قم  اظهارکرد: این چند نکته در محور یک طلبه و مبلغ روحانی می چرخد که اگر همه ما آنها  را نیز به عنوان یک پند اخلاقی در ذهن خود داشته باشیم، قطعا راه رستگاری و فلاح را طی خواهیم کرد و هم برای خود و هم برای جامعه منشاء اثرات خواهیم بود.

وی گفت: آنچه که خداوند می گوید این است که بنده باید این مسایل را داشته باشد تا به خدا برسد و اگر کسی اینها را داشته باشد هرچه که دارد خدایی است؛ یکی از مهمترین وظایف طلاب این است که نگهبان مردم باشد که خداوند نگاه دار او خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اظهارکرد: یک طلبه و مبلغ همیشه باید خدا را در نظر داشته باشد و بداند که وظیفه او پاکسازی نفس خود و اجتماع است که اگر در این مسیر موفق باشد به وظیفه اصلی طلبگی خود عمل کرده است  در غیر این صورت نمی تواند یک طلبه در تراز معرفتی اهل بیت(ع) باشد.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه دشمنان در فضای مجازی و حوزه فرهنگی به دنبال به مسلخ بردن اصل ارزش ها هستند ولی خوشبختانه با تمام تلاش حوزویان این مشکلات نیز حل می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha