شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ |۲۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 6, 2024
امام رضا

حوزه/ معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان 2 هزار برنامه فرهنگی در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، حجت الاسلام سید جلال حسینی، ،پیش از ظهر امروز در نشست خبری برنامه های ماه رمضان حرم مطهر رضوی، با اعلام این خبر گفت: ماه مبارک رمضان، نمایش الگوی از سبک زندگی اسلامی است. در دعاهای ماه رمضان به زندگی دینی، توجه به دیگران و دعای برای سایر افراد .. سفارش شده است، لذا انسان باید در این ماه خود را با معیارهای اسلامی تنظیم کند.

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی با بیان این که حرم حضرت رضا (ع) در ماه رمضان، تجلی پیوند جاودانه قرآن و عترت است، افزود: بسیاری از دشمنان قسم خورده اسلام ناب تلاش می کنند اسلام ناب به دنیا معرفی نشودو با القاء شبهات به نوعی اصول و ارکان  این دین مترقی و سازنده را زیر سئوال می برند.

وی ادامه داد: امروز دشمنان اسلام با ارائه اسلام های بدلی آمریکایی، داعشی، طالبانی و ... افکار جهانی را از توجه به اسلام ناب دور می کنند، لذا حرم مطهر رضوی می تواند با استفاده از ظرفیت های تبلیغی، معارف ناب را به گوش جهانیان برساند.

حجت الاسلام حسینی با اشار به این که شعار محتوایی برنامه های حرم مطهر در ماه رمضان" قرآن  و    زندگی" است ، افزود: تحقق ارائه سبک زندگی قرآنی و تعمیق معارف دینی، ارتقاء بینش دینی  و رفتار شناسی قرآنی به همراه تدبر به آیات قرآن کریم مهمترین هدف اجرای برنامه های ماه رمضان در حرم رضوی است .

وی در ادامه به محورهای برنامه های ماه رضمان اشاره کرد و افزود: توجه به محتوا، نیازهای جهان اسلام و ایر ان، توجه به شعار "دولت و ملت، همدلی و هم زبانی"، توجه به وحدت به عنوان نیاز اساسی جهان اسلام، مخاطب گرایی و تنوع و جذابیت از جمله محورهای برنامه های ماه رمضان است .

دبیرشورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی یادآور شد: در اجرای برنامه ها تلاش شده که از ممتاز ترین اساتید عرصه تبلیغ دینی در سخنرانی، ادعیه خوان در شب های قدر، مناجات خوان ، تفسیر و تدبر استفاده شود .

وی با بیان اینکه با شکوه ترین محفل قرآن جهان در ماه رمضان، در حرم مطهر رضوی بر پا می شود، افزود: به لحاظ تعدد برگزاری محافل قرآنی در امکان دینی ایران و جهان و به خاطر وجود حضرت رضا (ع) بیشترین محافل قرآنی در ماه رمضان، در حرم مطهر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه روزانه 12 جلسه ترتیل خوانی با عنوان "نوای قدس" در حرم مطهر برگزار می شود، افزود: این جلسات که به صورت اختصاصی برای همه سنین به تفکیک کودک و نوجوان، بانوان، آقایان و زائرین خارجی برگزار می گردد.

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی ادامه داد: نشست تفسیر و تدبر در قرآن کریم با حضور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، شب های ماه رمضان، پس از افطار، در صحن جامع رضوی به مدت سی شب برگزار خواهد شد .

حجت الاسلام و حسینی به برنامه های سخنرانی در حرم رضوی اشاره کرد و افزود: 550 سخنرانی  عمومی، 240 سخنرانی ویژه بانوان با حضور مبلغان برجسته کشوری حجج الاسلام مومنی، حسینی قمی، سیدآبادی، سیدمهدی میرباقری، ماندگاری و فرزانه در صحن ها و رواق ها حرم رضوی برگزار خواهد شد.

همچنین برنامه مناجات خوانی از اول تا آخر ماه رمضان، ساعت 24، در رواق امام خمینی(ره) برگزار می گردد.

وی همچنین از برگزاری 1000 حلقه معرفتی برای اولین بار در حرم رضوی خبر داد و افزود: در حرم مطهر به طور ویژه جلسه پرسش و پاسخ دینی با حضور کارشناسان برگزار خواهد شد .

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی در پایان خاطر نشان کرد: با شکوه ترین مراسم ترتیل خوانی در شب 23 ماه رمضان با حضور بیش از یک میلیون نفر، قبل از قرائت دعای جوشن کبیر، در حرم رضوی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha