سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
کد خبر: 352047
۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱
آیت‌‌الله سیدان

استاد حوزه علمیه خراسان با اشاره به ضرورت تبیین سبک زندگی دینی و اخلاق اسلامی، تصریح کرد: بايد هر چه بهتر از آيات و روايات در ارتباط با عقايد، اخلاق، رفتار و همه شئون فردي واجتماعي بهره ببريم.

آيت الله سيدان در گفتگو با خبرنگار «حوزه»، در خراسان، با اشاره به اين كه قرآن كريم مي فرمايد«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ (بقره / 183)»، ابراز داشت: انسان ها باید از فرصت ها براي رسيدن به هدف هاي نيك، حداكثر استفاده را ببرند.

استاد حوزه علمیه خراسان با اشاره به این که از جمله فرصت ها براي رسيدن به تكامل، معنويت، تهذيب نفس، رسيدن به درجات عالي و تقرب به پروردگار براي همه اقشار مردم، رمضان است، ابراز داشت: در قرآن كريم اهميت ماه رمضان در سطح بالايي مطرح شده است.

وي با بيان اين كه در اين ماه، شب قدر که از شب هاي استثنايي سال محسوب مي شود، قرار دارد، ابراز داشت: قرائت يك آيه در ماه رمضان به منزله قرائت يك دور قرآن كريم است.

آيت الله سيدان تاکید کرد: افراد سعي كنند با روزه داری و ترك خواسته هاي نفساني به پروردگار تقرب داشته باشند تا در اخلاق، معاشرت، كسب و كار، ارتباط با خانواده، نزديكان و ديگران، جامعه و همه انسان ها و اثرگذار باشد.

استاد حوزه علميه خراسان، در توصیه ای به طلاب و روحانیون، گفت: با توجه به اهميت اين ماه ضیافت الهی، باید خود و ديگران را در مسير خودسازي، تكامل و رسيدن به كمالات و قرب الهي قرار دهیم.

وی با اشاره به ضرورت تبیین سبک زندگی دینی و اخلاق اسلامی، تصریح کرد: بايد هر چه بهتر از آيات و روايات در ارتباط با عقايد، اخلاق، رفتار و همه شئون فردي واجتماعي بهره ببريم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha