جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
مجتبی اخوان

حوزه/ قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: علما و روحانیون ، مواد و محتوای اصلی تولید فرهنگ جامعه را باید تهیه و در اختیار مسئولان قرار دهند.

به گزار ش خبرگزاری «حوزه»، از اصفهان، حجت الاسلام مجتبی اخوان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به منظور تشریح و تبیین سیاست‌ها و اولویت‌های ستاد اظهار داشت: امروز در زمینه امر به معروف و به خصوص در ماه رمضان، نمی‌توانتیم به طور مطلق بیان کنیم که در سطح شهرستان‌ها کاری صورت نگرفته، به طور مثال حضور مردم درفضای گردشگری و شهرستان‌ها در زمان ماه مبارک رمضان امری طبیعی است، ولی برخورد با  تظاهر به روزه‌خواری از وظایف نیروی انتظامی است.

وی تصریح کرد: تظاهر به روزه‌خواری جرمی مشهود است که قطعا براساس قانون برخورد با آن  وظیفه نیروی انتظامی است،البته حیطه وظیفه ستاد امر به معروف، دعوت افراد روزه‌خوار برای احترام گذاشتن به حرمت جامعه است.

حجت‌الاسالم اخوان ضمن تاکید براینکه با  ابلاغ قانون جدید امر به معروف و نهی از منکر از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی، واژه احیا از نام این ستاد برچیده شد و به نحوی هم احیا و هم اجرا در مفهوم آن گنجانده شده، البته مفهوم اجرا در ستاد امر به معروف و نهی از منکر اجرای نظامی و قضایی نیست بلکه ایجاد بستر لازم است.

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان این مطلب که توجه به ریشه‌های فساد مهمترین وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: مردم مصرف کننده فرهنگ هستند و مسئولان تولید کننده آن، بنابراین اغلب مشکلات جامعه متاثر از عملکرد های نامناسب است.

وی یادآور شد: علما و روحانیون ، مواد ومحتوای اصلی تولید فرهنگ جامعه را باید تهیه  و در اختیار مسئولان قرار دهند ، جایگزینی نگاه اقتصادی به جای نگاه انسانی در برخی از امور جامعه گواه براین امر است که باعث بروز معضلات  ومنکرات می‌شود.

حجت‌الاسلام اخوان افزود: تخریب کرامت انسان‌ها امروز غصه بزرگ ستاد امر به معروف و نهی از منکر است که باید در راستای حل و فصل این مشکل گام برداشته شود.

313/38

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha