سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
تشییع شهدای غواص

حوزه/ شهدای غواص به ما می‌گویند ما با دست‌های بسته در مقابل ستمگران و متجاوزان تسلیم نشدیم و مبادا شما با دست‌های باز تسلیم مستکبران شوید.

خبرگزاری «حوزه»/ در نخستین آدینه ماه مبارک رمضان سال جاری ، خطبای نماز جمعه سراسر کشور با تجلیل از حماسه مردم در تشییع میلیونی و باشکوه شهدای غواص و گمنام ، تصریح کردند که پیام ماندگار این شهدا این بود که هیچ گاه حتی با دست های بسته نیز نباید تسلیم دشمن شد.

امامان جمعه همچنین با اشاره به تداوم مذاکرات هسته ای ، به بیان برخی از بایسته ها و نبایسته ها در این باره پرداخته و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بر لزوم دفاع عزتمندانه تیم هسته ای از حقوق مسلم ملت ایران در عرصه مذاکرات تاکید کردند.

اشاره به برخی مناسبت های تقویمی همچون شهادت دکتر چمران، هفته قوه قضاییه و ... همچنین محکومیت جنایات عربستان سعودی در یمن از دیگر محورهای مطروحه در خطبه های نماز جمعه این هفته بود.

*سنگ تمام مردم در تشییع شهدای غواص

آیت الله ناصری، در جمع نماز گزاران یزدی به اشاره به تشییع شهدای غواص کرد و ابراز داشت: غربت شهدا و مردمی که برای تشییع این شهدا در تهران به خیابان آمده بودند و اشک می ریختند، بازهم دشمن را انگشت به دهان گذاشت.

وی اضافه کرد: مظلومیت شهدای غواص به اسلام عزت داد، مسئولین باید و به خاطر این حضور پرشور مردم در مراسم تشییع شهدا برای مردمی جانفشانی کنند.

*به ظرفیت های داخلی بیش از پیش توجه شود

امام جمعه یزد همچنین با اشاره به اینکه می بایست به ظرفیت سازی های داخلی بیش از پیش توجه شود، گفت: از دغدغه های امام راحل و مقام معظم رهبری توجه به ظرفیت های داخلی کشور بوده و هست.

وی  تصریح کرد: دشمنان می خواهند چشم ما به دست آنان باشد و متاسفانه برخی از مسئولین هم چشم به برداشته شدن تحریم ها دوخته اند و حتی در اظهار نظرهای عجیب می گویند اگر تحریم ها برداشته شود ازدواج رونق می گیرد، در صورتی که باید با استقلال درونی و اتکای به خدا برای رفع مشکلات برنامه ریزی کرد.

* کم کاری ها را جبران کنیم

آیت‌الله ناصری خاطر نشان کرد: باید حقایق مسائل دینی را در مدارس، دانشگاه‌ها، منابر و حتی خارج از کشور برای مردم تبیین کنیم و اگر کم‌کاری در این زمینه انجام شود، دنیا با مذهب ما بیگانه خواهد شد در حالی که امروز اغلب مردم تشنه حقیقت و درک آن هستند.

*بازرسی از مراکز نظامی و امنیتی ممنوع است

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به ادامه مذاکرات هسته ای و درخواست نامعقول و ابهام آمیز طرف مقابل برای بازرسی از مراکز نظامی و ... اظهار داشت: آیا می‌شود افرادی بیایند و از مراکز نظامی و امنیتی ما بازدید کنند و چشم، فهم و درک آن به طور کلی بسته شود.برای من این نوع بازرسی مبهم است، بنابراین همه را به تأکیدات مقام معظم رهبری که فرمودند "به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم از مراکز نظامی و امنیتی ما بازدید کنند"، توصیه می کنم.

*با اقتصاد مقاومتی، جلوی زیاده خواهی آمریکا می ایستیم

وی همچنین با تأکید بر اینکه در مقابل دشمن باید قدرت نشان داد، گفت: شکی نیست که آمریکا به توافق با ایران بیشتر نیاز دارد بنابراین وقتی مقاومت ملت ایران را درک کرد و فهمید مردم در امر اقتصاد روی پای خود ایستاده‌اند، به فرض که تحریم‌ها هم باقی بماند، مردم باز با اقتصاد مقاومتی کارها را اداره می‌کنند. بنابراین در صورت فهم این مقوله‌ها توسط آمریکا آنها به توافق با ایران تن در می‌دهند.

*تجلیل از حضور حماسی مردم در تشییع شهدا

امام جمعه شهرکرد هم با اشاره به تشییع باشکوه پیکر 270 شهید در پایتخت تصریح کرد: حضور مردم در این برنامه تحسین برانگیز بود و طبق فرمایش رهبر درک و شعور بالای مردم قابل ستایش بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه برخی از افراد در داخل کشور این حضور مردم را تحمل نکردند، افزود: این افراد سعی بر کم‌رنگ کردن رابطه مردم با شهدا را دارند اما شهدا همواره چراغ راه بوده و هستند.

*پیام صریح شهدای غواص چه بود؟

امام جمعه قم با اشاره به پیام صریح شهدای تفحص شده اخیر بیان داشت: شهدا به ما می‌گویند ما با دست‌های بسته در مقابل ستمگران و متجاوزان تسلیم نشدیم و مبادا شما با دست‌های باز تسلیم مستکبران شوید.

 حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: خوشبختانه در تشییع پیکر این شهدا، همه با کنار گذاشتن اختلاف سلایق حضور داشتند تا به جهانیان و به ویژه آمریکای جهانخوار و پیمان‌شکن بگویند ما بر سر ارزش‌های خویش، متحد و استوار و مقاوم ایستاده‌ایم و ذره‌ای از آرمان‌هایمان عدول نخواهیم کرد.

*در مذاکرات ، توفیق نهایی با ایران است

آیت الله دری نجف آبادی نیز در جمع نمازگزاران اراکی با اشاره به مراحل حساس مذاکرات هسته ای گفت: مذاکره‌کنندگان ایران با رعایت تمامی خطوط قرمز ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری از عزت ملت ایران دفاع کنند و بدانند موفقیت از آن جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: باید حقوق هسته‌ای و تحقیقات هسته‌ای ملت رعایت شده و تمامی تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران برداشته شود.

*ترویج آیین قرائت قرآن کریم در مجامع عمومی

خطیب جمعه ارومیه هم از موضوع‌های حائز اهمیت در ایام مختلف سال به ویژه ماه مبارک رمضان تلاوت آیات نورانی قرآن کریم دانست و گفت: در همه ایام سال به ویژه در این ماه باید در این سمت گام برداشته و دیگران را به این امر تشویق کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی همچنین بر لزوم درک فیوضات عظیم ماه مبارک رمضان و بهره گیری همگان از فرصت های طلایی این ماه عزیز تاکید کرد.

*تقدیر از اقدام شجاعانه مجلس در موضوع هسته ای

امام جمعه ایلام با تقدیر از نمایندگان مجلس در تصویب طرح حفظ دستاوردهای هسته‌ای گفت: اقدام نمایندگان مجلس در این ارتباط شجاعانه و انقلابی است.

حجت الاسلام و المسلمین لطفی افزود: ما ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده، خواهان لغو کامل تحریم‌ها بدون هیچ شرطی هستیم چرا که این موضوع مطالبه اصلی مردم و رهبر معظم انقلاب است.

*شهید چمران ؛ الگوی نخبگان و اساتید

خطیب جمعه زنجان نیز با اشاره به فرا رسیدن 31 خرداد ، سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید اظهار داشت: شهید مصطفی چمران الگوی مناسب و خوبی برای مهندسان و اساتید دانشگاه‌ها است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با بیان اینکه اسلام انسان‌های والامقام و عالمی را همچون شهید دکتر چمران در آغوش خود پرورده است، گفت: شهید مصطفی چمران مرد عمل و پایه‌گذار نخستین انجمن اسلامی دانشجویان در آمریکا و نیروهای مردمی در دوران هشت سال دفاع مقدس در ایران اسلامی بود.

*مسئله هسته ای با استقلال ما گره خورده است

آیت‌الله علما نیز در جمع نمازگزاران کرمانشاهی مسئله هسته‌ای را گره‌خورده با استقلال کشور بیان کرد و افزود: انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای از نفت و گاز باارزش‌تر است، چراکه در مباحث پزشکی، صنعتی، کشاورزی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تکیه بر توانمندی داخلی اشاره کرد و متذکر شد: فرهنگ اقتصاد مقاومتی می‌تواند چاره بسیاری از مشکلات و عامل خنثی‌کننده توطئه‌های اقتصادی دشمنان باشد.

*شهدای غواص بار دیگر حماسه آفریدند

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان نیز با اشاره به تشییع شهدای غواص در کشور ابراز داشت: هفته گذشته فضای جامعه ما با شهدای غواص معنوی شد و حضور هوشمندانه و تکلیف‌مدارانه ملت اسلامی در پاسداری از آرمان‌های امام و شهدا به نمایش گذاشته شد و پیام مقام معظم رهبری در این خصوص جان کلام را بیان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی اضافه کرد: هر کس صحنه‌های دست‌بسته غواصان شهید را دید اشک در چشمانش جاری شد، از این رو شهدای غواص روح تازه‌ای به کالبد جامعه ما بخشیدند و غبار غفلت از جامعه زدودند.

*سیاهه جنایات سعودی را در یمن فراموش نمی کنیم

آیت الله موسوی جزایری، امام جمعه اهواز به تداوم جنایات آل‌سعود در کشور یمن اشاره کرد و گفت: آل‌سعود با حمله بی‌دلیل و بی‌رحمانه به کشور یمن برگ سیاهی از خود در تاریخ به جا گذاشته است و کشور ایران ضمن آن که همواره حامی مردم مظلوم یمن است، جنایات وحشیانه سعودی ها به یمن را هرگز فراموش نمی کند.

*رسالت سنگین دستگاه قضا در اجرای عدالت و برخورد با فساد

خطیب جمعه شیراز نیز با اشاره به فرارسیدن هفته قوه قضاییه افزود: قوه قضاییه تأمین‌کننده بخش اعظمی از اهداف نظام و آرمان جمهوری اسلامی است.

آیت الله ایمانی همچنین یادآور شد: عدالت، احقاق حق، قانون‌گرایی، مقابله با زورگویی، مبارزه با فساد، برخورد با عناصری که از موقعیت‌های اجتماعی و دولتی خود سوءاستفاده می‌کنند، ایجاد امنیت و دادن احساس امینت به مردم و آرامش ایجاد کردن برای آحاد جامعه، مسئولیت قوه قضاییه است.

*کشتار بچه های یمن در ماه خدا را فریاد بزنیم

حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی بیرجندی در جمع نمازگزاران بیرجندی با تاکید بر لزوم ورود هر چه سریع تر سازمان های بین المللی برای جلوگیری از ادامه خونریزی عربستان سعودی در حمله به یمن مظلوم گفت: اینکه بچه‌های یمن را در ماه مبارک رمضان می‌کشند و مفتی‌های سعودی فتوا می‌دهند که با کشتن این جوانان در راه خدا مجاهدت می‌کنیم حکایت از افکار پلید و جاهلی رژیم منحوس آل سعود است.

*نبرد ما با آمریکای جهانخوار همچنان ادامه دارد

امام جمعه قزوین تصریح کرد: مذاکرات هسته‌ای چه به نتیجه برسد و چه بی‌نتیجه باقی بماند جنگ ما با آمریکا ادامه داشته و با نگاه حمایتی از مستضعفان جهان با استکبار سازش نخواهیم کرد.

* دشمن ما گستاخ ، بی ادب و عهدشکن است

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد: متأسفانه دشمن اهل گستاخی، دبه کردن و بی ادبی است، به‌طوری‌که هرچه تیم مذاکره‌کننده کشورمان با اخلاق در این مسیر حرکت می‌کند، آنها گستاخانه‌تر و با بی‌ادبی جلو می‌روند که این موارد نشان‌دهنده خوی حیوانی و استکباری آمریکا و متحدانش است.

*به تاسی از شهدای غواص ، تسلیم دشمن نمی شویم

آیت‌الله علم‌الهدی نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد مقدس به تشییع باشکوه پیکر غواصان شهید اشاره کرد و گفت:پیام حضور باشکوه مردم در این تشییع، این بود که ما دست بسته کشته شدن را به دست بسته تسلیم شدن ترجیح می دهیم.

*شهدا هر جا احساس خطر کنند، خودشان می آیند

وی افزود: آنچه در چند روز قبل اتفاق افتاد مانور عظیم نیروی این انقلاب در برابر بینش مستکبران عالم بود و بار دیگر، یک نماد به یاد ماندنی در پای ارزش‌ها و اصول انقلاب در معرض نمایش قرار گرفت و هر زمان شهدا ارزش‌های انقلاب را در معرض خطر ببینند خودشان برای پاسداری از خونشان و حفاظت انقلاب می‌آیند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha