جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
حجت‌الاسلام مومنی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: زمانی که انسان در پیشگاه خداوند دعا می کند، نباید به خواسته های کم قانع شود، چراکه خداوند قادر مطلق است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی، در پنجمین روز از ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران مسجد اعظم قم اظهار داشت: اموری است که انسان با رعایت آنها به اجابت دعا بسیار نزدیک می شود که از آنها به بایسته های دعا یاد می شود.

وی با بیان این که انسان در حوائج همت بلند داشته باشد و خواسته های بزرگی از خدا بخواهد، گفت: البته این به این معنا نیست که انسان خواسته های کوچک را از خدا نخواهد، بلکه در کنار آن خواسته های بزرگ را از خدا بخواهد، چراکه انسان در برابر قادر مطلق قرار دارد.

حجت الاسلام مؤمنی با بیان این که در سیره نبی مکرم اسلام(ص) آمده کمه در برابر سائل، زمانی که نمی توانستند کمکی کنند، سکوت می کردند تا سائل ناراحت نشود، گفت: گاهی انسان ها که امکان کمک به  دیگران را ندارند، حداقل برخورد خوبی با آنها داشته باشند.

وی با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) خاطرنشان کرد: ایشان بیان می دارند که خواسته های خود را از خداوند بزرگ بخواهید، چراکه هیچ چیز برای خدا بزرگ نیست. همه ثروت های هستی در دست خداوند است و هیچ خواسته بنده ای او را نیازمند نمی کند.

این سخنران نماز را کلید به دست آوردن همه نیازها و خواسته های انسانی برشمرد و گفت: انسان با نماز اول وقت می تواند نیازها و خواسته های خود را برآورده سازد.

حجت الاسلام مؤمنی خاطرنشان کرد: کسی که در پیشگاه خدا حاجت خود را مطرح می کند، باید چشم خود را از غیر خدا بپوشاند.

 انتهای پیام// 15/ 313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha