شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
امر به معروف

حوزه/ مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در پادگان شهید بهشتی فارس گفت: امر به معروف و نهی از منکر شامل همه مسلمانان شده و یک نظارت عمومی و همگانی است که در همه زمان ها قابل اجراست .

حجت الاسلام مجتبی عباسی، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در پادگان شهید بهشتی استان فارس، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، در فارس با اشاره به ضرورت امر به معروف گفت: انسان خوبی ها و فضایل را نه تنها برای خود، بلکه برای دیگران نیز باید بخواهد و از زشتی ها نه تنها برای خود پرهیز کند، بلکه دیگران را نیز بر حذر دارد. هیچ مسلمانی نمی تواند فقط به دنبال خیر خودش باشد، بلکه لازم است دیگران را نیز به خیر فراخوانده و از شر بر حذر دارد.

وی با بیان اینکه ایمان حقیقی با داشتن رابطه دوستی با مومنان و دغدغه سرنوشت آنان به وجود می آید، افزود: لازمه علاقه به یکدیگر، ارشاد به خوبی ها ، انتقاد از بدی ها و زشتی ها ، توسعه معنویت و فرمان برداری از خداوند و همچنین دستگیری از ضعیفان و مستمندان است ..

این کارشناس حوزوی، ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر از جهات مختلفی عمومیت دارد که شامل همه مسلمانان می شود و یک نظارت عمومی و همگانی است؛ این مهم در همه زمان ها قابل اجرا است و حداقل مراتب آن که مرحله قلبی است، همیشه باید وجود داشته باشد.

حجت الاسلام عباسی، در پایان گفت: امر به معروف و نهی از منکر عملی این است که خود فرد در اجرای فضایل و ترک رذایل تلاش کند و روشن است که هیچ قدرتی نمی تواند مانع اجرای این مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر باشد؛ از طرفی در مواجهه با همه افراد و با توجه به همه احکام قابل اجراست، یعنی شامل همه افراد جامعه حتی حاکمان و قدرتمندان و  همه احکام اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و فرهنگی می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha