چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حجت الاسلام بیگ زاده

حوزه/ امروز در هر مدرسه، دانشگاه، پادگان، نهاد و یا اداره‌ای نماز جماعت دایر است و این از برکات همان امر به معروف و نهی از منکری است که ۳۶ سال پیش با انقلاب اسلامی به ثمر رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام بیگ زاده، عصر امروز در همایش توجیهی آمران به معروف و ناهیان از منکر گروه جهادی بشیر، که در مسجد سیدالشهداء(ع) میدان انقلاب تهران برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام باقر(علیه السلام) به نقل از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند هرکسی امر به معروف و نهی از منکر کند، جانشین خدا در زمین و جانشین رسول او خواهد بود، گفت: اگر به روایات اسلامی نگاهی دقیق داشته باشیم، می‌بینیم که جز برای آمران به معروف، لفظ خلیفه الله برای شخص دیگری به کار برده نشده، حتی برای علما، اگر چه کسی که عالم و عارف است، به آن مقام نرسیده، مگر با امر به معروف و نهی از منکر . چون امام باقر(ع) فرمودند؛ به واسطه امر به معروف و نهی از منکر همه واجبات اقامه می‌گردند.

مسئول گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر بشیر ادامه داد: بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر قرن حاضر، انقلاب اسلامی ایران بود که توانست بزرگترین منکر یعنی طاغوت را به واسطه امام(ره) و امت انقلابی از بین ببرد.

حجت الاسلام بیگ زاده با اشاره به برکات انقلاب اسلامی در جامعه امروز گفت: در هر مدرسه، دانشگاه، پادگان، نهاد و یا اداره‌ای نماز جماعت دایر است و این از برکات همان امر به معروف و نهی از منکری است که 36 سال پیش با انقلاب اسلامی به ثمر رسید.

وی با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر همانند نماز واجب است، یادآور شد: امیرالمومنین(ع) در اهمیت و جایگاه این فریضه الهی فرموده‌اند تمام اعمال خیر به علاوه جهاد فی سبیل الله، در مقابل امر به معروف و نهی از منکر، مانند قطره‌ای در مقابل اقیانوسی مواج است.

مسئول گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر بشیر با بیان فرازی از بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند، تأثیر امر به معروف از جهادی که بر پایه توپ، تانک و موشک است، بیشتر می‌باشد، گفت: متاسفانه بحث امر به معروف و نهی از منکر در نگاه عامه تنها به عفاف و حجاب باز می گردد، در حالی که هزاران موضوع در این رابطه داریم، لذا با توحه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بایستی در انجام این فریضه الهی بیشتر تلاش نماییم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha