یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
حجت الاسلام سمیعیان مدیر مدرسه امام رضا(ع)

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) با بیان اینکه یکی از کارهای مهم در شب‌های قدر مذاکره علمی است گفت: از این موضوع می‌توان استفاده که علم انسان را متوجه خداوند می‌کند و توجه انسان نسبت به خداوند بیشتر می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سمیعیان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه همانطور که تقریباً از کلمه قدر استفاده می‌شود در شب قدر مقدرات معین و مشخص می‌شوند گفت: اگر در شب قدر بنده به سوی خدا برود و درخواستش خالصانه باشد خداوند وعده اجابت داده است.

وی بیان کرد: در روایات گفته شده است کسانی که در ایام دیگر شاید مورد لطف قرار نگرفته‌اند در این شب مورد مغفرت خداوند قرار می‌گیرند.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) گفت: در شب قدر خداوند آنچه را که از اول ماه تا این شب‌ها بخشیده به همان مقدار و حتی بیشتر می‌بخشد و زمینه را فراهم می‌کند که بندگان به سوی کمال سوق پیدا کنند.

وی با بیان اینکه نزول قرآن از بزرگترین رخدادهای شب قدر است افزود: قرآن به انسان کامل وارد می‌شود و در عصر پیامبر(ص) بر ایشان وارد می باشد و در عصر امام به امامان و امروز نیز به حضرت حجت وارد می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سمیعیان تصریح کرد: در عصر غیبت مقدرات همه انسان‌ها به محضر امام زمان(عج) می‌رسد و اینکه چه کسی سعادتمند می‌شود و چه کسی بخشیده می‌شود و آنچه سرنوشت انسان‌ها است همه به امضا حضرت می‌رسد.

وی ابراز داشت: ائمه معصومین(ع) به ما یاد داده‌اند که در شب‌های قدر باید چه کارهایی انجام دهیم و آنچه از روایات استفاده می‌شود این است که در این شب‌ها از خدا غافل نباشیم و به دعا، نماز، تلاوت قرآن و احیا بپردازیم و البته تلاوت سوره‌هایی خاص در بعضی شب‌ها تأکید شده است.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) با بیان اینکه یکی از کارهای مهم در شب‌های قدر مذاکره علمی است گفت: از این موضوع می‌توان استفاده کرد که علم انسان را متوجه خداوند می‌کند و توجه انسان نسبت به خداوند بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha