سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت الاسلام سمیعیان مدرسه امام رضا

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سمیعیان گفت: زبان به اندازه دو مثقال است که می توان با آن دنیایی را آباد کرد و با همین زبان می توان دنیایی را تبدیل به جهنم کرد و آن را به آتش کشید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سمیعیان در نشستی اخلاقی با طلاب مدرسه علمیه امام علی بن موسی الرضا(ع) (ویژه حافظان قرآن کریم) به مناسبت اسارت خاندان اهل بیت(ع) به حدیثی اخلاقی از امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت فرمودند: ثَلاثٌ مُنْجِياتٌ لِلْمُؤْمِن: كَفُّ لِسانِهِ عَنِ النّاسِ وَ اغْتِيابِهِمْ، وَ إشْغالُهُ نَفْسَهُ بِما يَنْفَعُهُ لاِخِرَتِهِ وَ دُنْياهُ، وَ طُولُ الْبُكاءِ عَلي خَطيئَتِهِ/ سه چيز موجب نجات انسان خواهد بود: بازداشت زبان از بدگوئي و غيبت مردم، خود را مشغول به كارهائي كردن كه براي آخرت و دنيايش مفيد باشد و هميشه بر خطاها و اشتباهات خود گريان و ناراحت باشد».

وی اظهار داشت: ممکن است کسی این سه شرط را رعایت کند؛ اما اگر اهل ایمان و ولایت نباشد، معلوم نیست که اهل نجات شود.

مدیر مدرسه علمیه امام علی بن موسی الرضا(ع) ابراز داشت: زبان به اندازه دو مثقال است که می توان با آن دنیایی را آباد کرد و با همین زبان می توان دنیایی را تبدیل به جهنم کرد و آن را به آتش کشید.

حجت الاسلام والمسلمین سمیعیان خاطرنشان ساخت: طلاب باید مراقب زبان خود باشند تا سبب آزار مردم نشوند.

وی با تأکید بر اینکه طلاب باید عمر و جوانی خود را در مسیر حضرت حجت(عج) قرار داده تا به بطالت گذرانده نشود، تصریح کرد: باید فعالیت های شبانه روز خود را محاسبه کنیم که به غیر از درس و بحث، مابقی کارهایمان چه نفعی برای دنیا و آخرت ما داشته است.

مدیر مدرسه علمیه امام علی بن موسی الرضا(ع) با اشاره به بخش سوم از روایت مذکور، بیان داشت: توسل، آه و ناله طلاب، یکی از ضروریاتی است که باید برای کسب آن تلاش کرد و شخص امام زین العابدین(ع) نیز یکی از باکین بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سمیعیان اظهار داشت: متأسفانه برخی از طلاب اوقات خود را را گوشی، لب تاپ و تبلت مشغول می کنند؛ در حالی که می توانند با پرداختن و انس با دعاهایی همچون صحیفه سجادیه و مناجات خمسه عشر، دستاوردهای بالاتری داشته باشند.

وی در پایان ابراز داشت: چشم امید مردم به شما طلبه هاست که با دعاهایتان، گرفتاری آنان مرتفع شود.

خاطرنشان می شود؛ ذکر توسل به ساحت مقدس امام زین العابدین(ع) از دیگر برنامه های این نشست بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha