دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
مرکز خدمات حوزه

حوزه/ معاون تأمین اجتماعی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان قم از تکریم 500 نفر از معمرین استان قم توسط مرکز خدمات خبر داد.

حجت الاسلام رضا حسنی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به طرح تکریم معمرین استان قم گفت: سیاست‌گذاری این طرح از طرف ستاد مرکز خدمات صورت می‌گیرد و توسط شعب این مرکز در سراسر کشور اجرا می‌شود و هر استان سهمیه خاص خود را دارد و استان قم نیز امسال دارای 500 سهمیه است.

وی بیان کرد: در این طرح با حضور در منزل معمرین بالای 70 سال، علاوه بر احوالپرسی وضعیت معیشتی آنها نیز بررسی می‌شود.

معاون تأمین اجتماعی مرکز خدمات استان قم گفت: در این سرکشی‌ها گاهی با مشکلاتی در بین این افراد روبه‌رو می‌شویم که مربوط به معاونت ما نمی‌شود و ما این مشکلات را به مدیر استان و قسمت‌های دیگر گزارش می‌دهیم تا مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: این طرح همان طرح عاطفی است که حجت الاسلام و المسلمین ربانی ریاست مرکز خدمات دنبال می‌کنند که می‌فرمایند در کنار خدماتی که ارائه می‌کنید بحث عاطفی نیز مطرح باشد.

حجت الاسلام حسنی تصریح کرد: ریاست مرکز از گزارشی که سال گذشته به ایشان داده شد بسیار رضایت داشتند و گفت، این طرح همچنان ادامه پیدا کند و امسال بودجه‌ای که در اختیار ما قرار داده شده است حدود 500 نفر است که انشا الله در ماه مبارک رمضان و بعد از ماه مبارک انجام خواهد شد.

وی ابراز داشت: در قالب 9 گروه دو نفره متشکل از همکاران این معاونت و کسانی که قبلاً در همین گروه‌ها کارکرده‌اند و تجربیاتی نیز دارند به معمرین سرکشی می‌کنند و تاکنون موفق شده‌اند بیش از 200 نفر را سرکشی کنند و با بعضی از معمرین نیز تماس گرفته شده است و در نوبت هستند.

معاون تأمین اجتماعی مرکز خدمات قم با بیان این اینکه حقیقتاً این طرح بسیار جالب و خوشحال کننده است گفت: معمرینی که به آنها سر می‌زنیم بسیار خوشحال می‌شوند و می‌بینند که مرکز خدمات به عنوان نهادی که متصدی امور معیشتی آنها هست به فکر آنها هست و همین‌که پای صحبت آنها می‌نشینیم و مشکلات آنها را بررسی می‌کنیم باعث شده که آنها تقدیر و تشکر خوبی را از مرکز داشته باشند.

وی ادامه داد: طرح تکریم از معمرین،  سومین سالی است که رسماً انجام می‌شود، ولی تاکنون به این انسجام نبوده و به صورت متفرقه انجام می‌شده است ولی در این سه سال به صورت منسجم انجام می‌شود.

حجت الاسلام حسنی بیان کرد: بزرگانی که ما به آنها سر می‌زنیم کسانی هستند که سال‌ها برای حوزه زحمت‌کشیده‌اند و برخی از آنها در خانه هستند و هیچ حرکتی ندارند و جایی نمی‌توانند بروند و اگر ما هم به آنها سر نزنیم احساس می‌کنند که فراموش‌شده‌اند و کسی نیست که کار آنها را ببیند،  البته آنها برای رضای خدا سال‌ها تلاش کرده‌اند،  ولی سر زدن به آنها مایه دلگرمیشان است.

وی اذعان داشت: سال گذشته این طرح برای حدود 341 نفر در استان قم انجام شد ولی امسال با توجه به بودجه‌ای که در اختیار ما قرار داده‌اند،  این آمار به 500 نفر رسیده است که در طول ماه مبارک رمضان و به احتمال زیاد پس از ماه رمضان تمامی آنها با حضور در منزلشان تکریم می‌شوند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha