چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
کد خبر: 303127
۲۹ دی ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۷

اولین همایش تجلیل از معمرین حوزه علمیه قم و خانوادهای آنان، به همت مرکز خدمات حوزه های علمیه امروز (29دی ماه)در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)قم با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، در ابتدای این همایش  حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی در سخنانی اظهار داشت: روحانیون و  معمرین  واسطه های  نسل  گذشته به آینده  و میراث دار نسل های  گذشته به  آینده  هستند.

وی افزود: رویکرد مرکز خدمات،در عرصه های مختلف و  متعدد از جمله هدفمند کردن خدمات از جهت کمیت و کیفیت است.

در ادامه نیز حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در سخنانی اظهار داشت: تا زمانی که اتصال و پیوند بین رهبری و مردم باشد این ملت و کشور آسیب نمی پذیرند .

رئیس دفتر مقام معظم رهبری، با بیان اینکه مشکلات فراوان مادی نتوانسته است این ارتباط را کم رنگ کند افزود: رابطه معنوی مقام معظم رهبری و مردم به قدری بالا است که هرچه قدر مشکلات هم برای آنها وجود داشته باشد دست از حمایت رهبر خود برنخواهند داشت.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این که مقام معظم رهبری عنایت ویژه ای  به حوزه های علمیه به خصوص حوزه علمیه قم دارند تاکید کرد: عنایت که شخص مقام معطم رهبری به حوزه های علمیه داشته اند درطول تاریخ حوزه علمیه قم کم نظیر است .

حجت‌الاسلام محمد محمودی مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم نیز در این همایش با اشاره به این‌که معمر واژه‌ای قرآنی است، گفت: اصطلاح بازنشسته درباره حوزویان  معنا ندارد.

وی  با بیان این که در این همایش از میان هزار نفر معمر بیش از  590 نفر دعوت شده اندافزود: این مرکز  در طی 20 سال  خدمت خود از عنایات رهبر معظم انقلاب برخوردار بوده است و با تلاش‌های دفتر رهبری و رهنمودهای هیأت مدیره تحولاتی در ابعاد فرهنگی مرکز خدمات اجرا شده است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم  با بیان این‌که طرح تشکیل پرونده بهداشتی معمرین و وارسی بهداشتی معمرین از برنامه‌های مرکز خدمات حوزه علمیه است، بیان داشت : امیدواریم روحانیان معمر با حضور در مرکز خدمات حوزه علمیه قم در انجام این طرح همکاری لازم را انجام دهند

خاطرنشان می شود ،در پایان  این همایش از معمرین حوزه علمیه قم تجلیل شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha