جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در اصفهان، اختلاف افکنی میان دو نفر را کار شیطان دانست و تصریح کرد: اگر در جوامع کنونی دستورات اسلام و فرمایشات ائمه (ع) اجرا می شد، بسیاری از مشکلات به وجود نمی آمد.

به گزارش خبرگزاري«حوزه»از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، همزمان با بیست و هفتمین روز از ماه مبارک رمضان به شرح ادامه وصیت نامه حضرت علی (ع) پرداخت و گفت: حضرت پس از توصیه به نظم، به اصلاح میان مردم وصیت می کنند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: همان طور که ایجاد تفرقه بین مردم، در اسلام مردود و مقبوح است، ایجاد صلح میان مسلمانان پسندیده و بلکه مورد تأکید است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در بیان اهمیت ایجاد صلح میان مردم در اسلام، اظهار داشت: تأکید اسلام برای انجام این فریضه تا جایی است که دروغ که گناهی کبیره محسوب می شود، برای ایجاد صلح بین مردم جایز می شود.

وی افزود: در اصلاح روابط بین مردم گاهی بیان حقیقت گناه محسوب می شود، چرا که ممکن است دو نفر که با یکدیگر مشکل دارند، پشت سر هم صحبت هایی بکنند که انتقال آن ها به طرف مقابل، آتش این اختلاف را بیشتر کند، اگر دروغی بیان شود که بتواند روابط آن ها را اصلاح کند، مشکلی ندارد.

آیت الله طباطبایی نژاد به روایتی از رسول خدا (ص) در این خصوص اشاره کرد و گفت: پیامبر فرمودند "اجر آدمی که بین دو جمعیت را اصلاح می کند، ثواب کسی را دارد که در راه خدا جهاد کند".

نماینده ولی فقیه در اصفهان به روایت دیگری از امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: یکی از صدقاتی که خداوند آن را بسیار دوست دارد، اصلاح بین مردم است.

آیت الله طباطبایی نژاد در توضیح معنای صدقه افزود: صدقه محدود به پول نمی شود، بلکه هر کار خیری که برای خدا انجام شود، صدقه است.

امام جمعه اصفهان، اختلاف افکنی میان دو نفر را کار شیطان دانست و تصریح کرد: اگر در جوامع کنونی دستورات اسلام و فرمایشات ائمه (ع) اجرا می شد، بسیاری از مشکلات جامعه به وجود نمی آمد.

وی به تأکید اسلام بر طولانی نشدن دعوا و قهر اشاره کرد و گفت: در روایات آمده که اگر دو نفر یا دو خانواده قهر کردند، بیشتر از ۳ روز آن را ادامه ندهند، وقتی شیطان ببیند بین دو نفر صلح برقرار می شود، زانوی غم بغل می کند، چرا که ریشه بسیاری از جنگ های بزرگ و اختلافات عظیم، یک اختلاف کوچک شخصی یا قومی بوده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha