سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
رحمانی فضلی

حوزه/ وزیر کشور با اشاره به سیل ورود کشورهای توسعه یافته به ایران برای استفاده از این ظرفیت ها گفت: در حقیقت سود بزرگ ما از این توافق این بود که توانستیم از آنها اعتراف بگیریم که 12 سال علیه ایران دروغ پردازی کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، محمد رضا رحمانی فضلی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید قم در تالار معصومیه فرمانداری قم، برگزارشدگفت: به رغم عدم آشنایی با حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش، پیش از حکم استانداری، ولی ایشان شخصیتی با مناعت طبع و سلوک رفتاری بسیار شایسته و کوشا بود.

وی با اشاره به بحث مذاکرات هسته ای افزود: خداراشکر که با وجود این همه مشکلات عدیده در کشور توانستیم در مواجهه با ابرقدرت های جهانی سربلندبیرون بیایم و توانستیم پس از 36 سال از آنها برای جهان اعتراف بگیریم که ایران تهدید نیست، بلکه فرصت است.

وزیر کشور با اشاره به سیل ورود کشورهای توسعه یافته به ایران برای استفاده از این ظرفیت ها گفت: در حقیقت سود بزرگ ما از این توافق این  بود که توانستیم از آنها اعتراف بگیریم که 12 سال علیه ایران دروغ پردازی کردند.

وی گفت: آنها قبول کردند که ما را از فصل هفت که هیچ کشوری از آن بیرون نیامده بیرون آوردند و اینکه آنها پذیرفتند که نظام اسلامی توانایی این را دارد که در سخت ترین شرایط خود دار اداره کند.

رحمانی فضلی بیان کرد: پس از این پیروزی باید به عواملی که باعث پیروزی و استقامت ما در این مذاکرات شد اشاره کرد که همانا نقش رهبری و نقش مقاومت و وحدت ایستادگی و انسجام درونی بود؛ قدرت این مولفه های بسیار مهم را نباید فراموش شود.

نباید در حمایت از رهبری کوتاهی صورت بگیرد

وی گفت: همه باید بدانیم که اگر قدرتی داریم در پناه ولایت است و به همین دلیل است که نباید در حمایت از رهبری کوتاهی صورت بگیرد؛ در این مدت باید بنیه اقتصادی خود را تقویت کنیم و ساختارهای غلطی که که در حوزه اقتصادی و نظام اداری مرتبط با اقتصاد وجود داشته است را از بین ببریم و بهترین ها را جایگزین آن کنیم.

وزیر کشور بیان کرد: تقویت بنیاد اقتصادی کشور اولویت کشور پس از وحدت است؛ مقام معظم رهبری الگوی اقتصاد مقاومتی را در این زمینه برای همه ما عرضه کرده اند که باید در این زمینه نیز کوشا باشیم.

وی گفت: بحث بعدی در حوزه تاثیرگذاری در عرصه تحولات منطقه است که در این زمینه قطعا نمی توانیم در حوزه تحولات منطقه ای بی تفاوت باشیم؛ تقویت پیوندهای دیپلماتیک و سیاسی و ارتباط با آن با اقتصاد و مزیت های ملی از دیگر نقاط بسیار مهمی است که باید در این زمینه انجام شود؛ باید از مزیت های اقتصادی کشور برای پیوند زدن به سیاست خارجی استفاده کنیم.

رحمانی فضلی بیان کرد: باید اداره استان ها را به خود آنها واگذار کنیم؛ بنده حاضرم 5 استان را از نظر بودجه خودکفا کنم و پس ظرف پنج سال می توانیم کل کشور را در حوزه اداره داخلی خودکفا کنیم؛ استان هایی مثل اصفهان و آذربایجان شرقی می تواند استان دیگر را نیز اداره کند.

 

وی گفت: باید به مدیران اعتماد کنیم و از ظرفیت استان ها برای اداره آنها استفاده کرد که باید در این زمینه به مدیران قدرت و اختیار بدهیم؛ می توانیم در سالهای آینده یعنی ظرف 5 سال اختیار استان ها را به خودشان واگذار کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha