سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
اختتامیه دوره میثاق طلبگی ایلام

حوزه/ نماینده ولی فقیه در ایلام با تاکید بر این که اقتدار ایران اسلامی، قدرت های دنیا را به پای میزه مذاکره کشاند، گفت: مقامات ارشد آمریکایی اذعان دارند که تضعیف ایران توهم است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین لطفی، امروز در اختتامیه دوره میثاق طلبگی 110 طلبه جدیدالورود حوزه علمیه استان ایلام، گفت: حوزه علمیه جایگاه ارزشمندی دارد و انسان های بزرگی همانند امام خمینی(ره) در این فضا تربیت شده اند.

نماینده ولی فقیه در ایلام، شکل گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) را از برکات حوزه علمیه خواند و ادامه داد: انقلاب اسلامی مولود حوزه است و مسئولیت سنگینی در صیانت از آن به عهده حوزه علمیه می باشد.

*امام(ره) دین و سیاست را به یکدیگر پیوند زد

وی با تاکید بر این که امام خمینی(ره) دین و سیاست را به یکدیگر پیوند زد، در طول تاریخ سیاسی ایران، گروه ها و احزاب می گفتند دین توان مدیریت سیاسی ندارد، ولی امام(ره) با پیروی از پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) مترقی ترین و مردمی ترین نظام بر پایه اسلام و قرآن را در ایران را پایه گذاری کرد.

امام جمعه ایلام با بیان این که استکبار از الگو شدن ایران می ترسد و با تحریم، تهدید و ... درصدد مقابله با آن است، تصریح کرد: دنیای استکبار هرچه بیشتر علیه ایران اقدام کردند، کمتر نتیجه گرفتند.

*آمریکا در مقابل ملت ایران زانو زد

وی با اشاره به این که اقتدار ایران اسلامی قدرت های دنیا را به پای میزه مذاکره کشاند، افزود: مقامات ارشد آمریکایی اذعان دارند که تضعیف ایران توهم است و با توجه به این که تمام امکانات تبلیغاتی و نظامی را در دست دارند، ولی در مقابل ملت انقلابی ایران زانو زده اند به طوری که وزیر خارجه آمریکا می گوید "اگر ما در این مذاکره شکست بخوریم منزوی خواهیم شد".

حجت الاسلام والمسلمین لطفی، اقتدار و عزت ایران اسلامی را از برکات انقلاب، امام خمینی(ره) و خون شهدا دانست و گفت: بعد از امام راحل خلف صالح ایشان، مقام معظم رهبری با همان قدرت و صلابت انقلاب را به پیش می برند.

*مولفه های موفقیت در حوزه

رئیس شورا حوزه علمیه استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با مولفه های موفقیت طلاب در حوزه اشاره کرد و گفت: "اخلاص" اولین اصل تحصیل و موفقیت در حوزه است و اگر مخلصانه وارد حوزه نشود، به موفقیتی دست نمی یابد.

وی، "جدیت در علم آموزی و فهم مطالب" را دومین اصل طلبگی ذکر کرد و افزود: طلبه با با جدیت در تحصیل و فراگیری علوم دینی، معارف اهل بیت را در اختیار دیگران قرار دهد.

امام جمعه ایلام، سومین اصلی موفقیت در حوزه را "نداشتن دغدغه مسائل مادی" عنوان کرد و ابراز داشت:  دغدغه مسائل مادی، طلبه را از تحصیل علم و کسب معنویت باز می دارد، زیرا با رفاهیات و زندگی تجملاتی کسی در حوزه به جایی نمی رسد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با تاکید بر ضرورت الگو گیری طلاب از علما و بزرگان، تصریح کرد: بزرگانی همچون آیت الله العظمی جوادی آملی با تحصیل علم و تهذیب نفس به این جایگاه رسیده اند، لذا طلاب هم باید به تاسی از این بزرگان، با نیت خوب و الهی وارد حوزه شوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha