پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
حجت الاسلام قاضی دزفولی

حوزه/ امام‌جمعه دزفول، با بیان این که غریزه تنوع طلبی مردم به‌ویژه جوانان باید «مدیریت اسلامی» شود، گفت: اگر به شکل صحیحی مسئله مد و مدگرایی را مدیریت کنیم، بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی حل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی قاضی دزفولی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در اهواز، با اشاره به گسترش برخی فرهنگ‌های غلط و افزایش مدگرایی غربی در جامعه، اظهار داشت: امروزه با توجه به گستردگی رسانه‌های مجازی و میل شدید جوانان به مد و پوشش ظاهری، مسائلی در جامعه پدیدار شده که بر اساس آن، فرهنگ دینی مردم مورد هدف قرار گرفته و صورت عمومی جوامع را تحت تأثیر خود در آورده است.

وی، مهمترین علت گرایش جوانان به مد و مدگرایی را « جلب توجه دیگران» دانست و گفت: جوانان میل شدیدی به دیده شدن و جلب توجه کردن دارند، به همین دلیل سعی می‌کنند با پوشیدن لباس‌های غیرمتعارف و عجیب خودنمایی کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول، با بیان این‌که غریزه تنوع طلبی مردم به‌ویژه جوانان باید «مدیریت اسلامی» شود، بیان داشت: اگر بتوانیم به شکل صحیحی مسئله مد و مدگرایی را مدیریت کنیم، به راحتی بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی حل خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی، در ادامه افزود: نحوه مدیریت مسأله مد و مدگرایی روش‌های گوناگونی را در بر می‌گیرد که باید کارشناسان و نخبگان حوزوی و فرهنگی به صورت مستمر روی آن کار کنند، اما به نظر من یکی از روش‌های مؤثر، بیان ارزش‌های اصیل دینی در مقوله مُد و پوشش ظاهری است.

وی با بیان این که جامعه شناسان دینی باید مد و پوشش های اسلامی را در جامعه ترویج کنند، ابراز داشت: آن چیزی که برای ما اهمیت دارد، سوق دادن جوانان به سوی اهداف والای انقلاب اسلامی با استفاده از ابزارهای تحریک کننده همچون مد و پوشش ظاهری است؛ بدین صورت که اگر نخبگان فرهنگی، مُدهایی را در جامعه ترویج دهند که بر مبنای آن، جوان به سمت گرایش های دینی سوق داده شود، موفق خواهیم بود.

امام جمعه دزفول، مد و پوشش ظاهری را وسیله ای برای رسیدن به کمال الهی عنوان کرد و گفت: در روایات معصومین (ع) آمده «إِنَّ اللَّهَ جَمِیلٌ یُحِبُّ الْجَمَال» این بدان معناست که خداوند زیباست و زیبایی‌ها را دوست دارد، پس زیبایی در اصل از خدا و برای خداست و هرچه انسان تلاش کند از این نعمت بزرگ به نحو احسن استفاده کند، در نزد پروردگار متعال، ارزشمندتر خواهد بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول، با تأکید بر فرهنگ سازی در زمینه مُد و پوشش اسلامی در جامعه، اذعان داشت: ما باید در کنار توجه به پوشش ظاهری، آراستگی باطنی جوانان را نیز مَد نظر قرار دهیم و اگر در این راستا موفق عمل کردیم، قطعاً گام بزرگی در راستای ایجاد جامعه ای سالم و اسلامی برداشته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی، در پایان با اشاره به نقش والدین در کنترل فرزند و تربیت صحیح اسلامی او، گفت: مسئله حائز اهمیت در تربیت فرزند، توجه به رفتار و کردار او از همان دوران طفولیت است، به نوعی که اگر لازم است وسایل ارتباط جمعی همچون موبایل وتبلت در اختیارشان قرار دهیم، باید به طور کامل و محسوس مراقب بوده و نحوه استفاده از آن را نیز به او آموزش دهیم؛ چرا که یکی از عوامل گسترش مُد و مدگرایی در جامعه موبایل و سایر ابزارهای این چنینی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha