یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن حیدری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: ما باید از میدان‌های ورزش به‌عنوان سنگرهای سالم سازی جوانان در مقابل اعتیاد، ماهواره و اینترنت استفاده کرده و آنها را از خطرات حتمی مصون بداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین محسن حیدری، در نشستی با مسئولان ورزشی اهواز، به جایگاه ورزش در اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: بر خلاف تصور برخی‌، ورزش در اسلام نه‌تنها در حاشیه نیست، بلکه در متن دین است.

وی با بیان این‌که یک مسلمان نمی‌تواند نسبت به تربیت بدن خودش بی‌تفاوت باشد، گفت: اسلام بر هر چیزی برنامه داشته و برای ورزش نیز برنامه دارد، به‌گونه‌ای که حتی در برنامه‌های عملی، عبادی انسان همچون نماز، روزه، حج و جهاد نیز ورزش نهفته و در ریزترین مسائل، ورزش را فریضه‌ای مهم جلوه داده است.

عضو خبرگان رهبری، با تأکید بر این‌که ورزش در اسلام دارای احکام و شرایطی است، افزود: همان‌گونه که نماز در شرع مقدس دارای احکام است، ورزش نیز احکام مربوط به خود را داشته و این مسئله نشان دهنده جایگاه والای ورزش در متن فقه و موقعیت ممتاز او است.

امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این که «ورزش برای جوانان لازم و برای پیرمردان واجب است»، تصریح کرد: علت این مهم بدان دلیل است که اسلام از انسان می‌خواهد تا در همه زمینه‌ها، جامع الأبعاد باشد و به صورت تک‌بعدی پرورش پیدا نکند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر این‌که مسلمانان باید در همه ابعاد حضورداشته و به وظیفه خودش عمل کند، تصریح کرد: اسلام موافق عبادت شبانه‌روزی و بیست‌وچهار ساعته نیست! بلکه قائل به اعتدال و پرورش دادن بدن خویش در همه زمینه‌هاست، به‌گونه‌ای که افراد باید استعدادهای ذاتی و خدادادی خود را شکوفا کرده و تبدیل به یک انسان کامل شوند.

*امام خمینی اهل ورزش بود

وی، امام خمینی(ره) را نماد اسلام ناب محمدی دانست و اظهار داشت: ایشان شخصیتی مدبر، فقیه، سیاستمدار، شاعر، عارف، شجاع، زاهد و البته ورزشکار بوده و در آن دوران بر خلاف این که بسیاری از طلاب به فکر ورزش بدنی نبودند، امام(ره)، از همان دوران جوانی اهل ورزش بوده اند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: رهبر فقید و فرزانه انقلاب، با این روحیه ورزشکاری توانستند انقلاب را سرپا نگه دارند و این‌گونه جهان غرب را به چالش بکشند؛ به همین دلیل، به همه جوانان توصیه می‌کنم که الگو و سیره عملی خود را بر مبنای سیره امام و مقام معظم رهبری تنظیم کنند تا إن شاءالله در عرصه‌های مختلف پیروز شوند.

ورزش، سنگری مهم برای مصون داشتن جوانان در مقابل هجمه های دشمن است

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، با تأکید بر این‌که ورزش، سنگر بسیار با ارزشی برای نگه‌داری جوانان این مرز و بوم در مقابل هجمه‌های دشمن است، گفت: این که می‌گوییم ورزش سبب بیمه شدن جوانان در برابر حملات فرهنگی دشمن می‌شود، نه صرفاً به خاطر پر کردن وقتشان است، بلکه در اصل جوانی که ورزشکار باشد، بصیرت دینی و معرفتی پیدا کرده و خودبه‌خود رشد پیدا می‌کند.

*سنگرهای سالم سازی جوانان

وی در ادامه تصریح کرد: ما باید از میدان‌های ورزش به‌عنوان سنگرهایی برای سالم سازی جوانان در مقابل اعتیاد، ماهواره و اینترنت استفاده کرده و آنها را از خطرات حتمی دشمن مصون بداریم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، افزود: وقتی یک جوان ورزشکار هم به اخلاق، هم به عبادت و مطالعه و مسائل دینی و ورزشی اهتمام ورزید، هیچ‌گاه گول دشمن را نخورده و تبدیل به عنصری برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

*ورزش باید در متن جامعه قرار گیرد

امام جمعه موقت اهواز، با بیان این‌که ورزش باید در متن جامعه قرار گیرد، گفت: اگر این مهم محقق شود، از یک سو به رشد اقتصاد مقاومتی و از سوی دیگر به افزایش بینش سیاسی و معنوی جامعه کمک کرده‌ایم؛ بنابراین مسئولان و متصدیان جامعه و مسئولان، نباید تحت هیچ شرایطی از ورزش به‌عنوان امری حاشیه‌ای نگاه کنند.

*استفاده از کمک خیرین برای ساخت زمین‌های ورزشی

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، خواستار سرمایه‌گذاری مردم و خیرین برای ساخت و احداث زمین‌های ورزشی شد و اظهار داشت: باید همان‌گونه از خیرین به جهت ساخت‌وساز مدارس و مساجد دعوت می‌کنیم، برای راه‌اندازی زمین‌های ورزشی که عبادتی بزرگ است، از آنها دعوت کرده و بیان کنیم که احداث زمین‌های ورزشی چه خدمت بزرگی به جامعه و جوانان این کشور است.

*ضرورت ارتباط مسئولان ورزشی با علمای دین

عضو خبرگان رهبری در پایان سخنان خود، لازمه توسعه فرهنگ ورزش را ارتباط مسئولان ورزشی با علمای دین بیان کرد و اظهار داشت: اگر می‌خواهیم فرهنگ ورزش سالم دار جامعه حاکم شود، باید مدیران و مسئولان ورزشی با علمای دین ارتباط داشته باشند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha