پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
علی رضایی - بیرجند

حوزه / امام جمعه بیرجند گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند با پیوست فرهنگی و ترویج اندیشه‌های درست در حوزه تولید علم، بدون اتکا به بودجه‌ای دولتی تولید ثروت کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی، امام جمعه بیرجند امروز در دیدار با جهادگران جهاددانشگاهی خراسان جنوبی به سه نظریه درمورد علم اشاره کرد و افزود: نظریه اول ارزشمندی علم به واسطه خود علم است.

وی نظریه دوم را مادی دانست و ادامه داد: ارزشمندی علم از باب تولید ثروت و نظریه سوم هم ارزشمندی علم ناظر به عملی است که منجر به رشد می شود

امام جمعه بیرجند جایگاه علم را بسیار بزرگ دانست و تاکید کرد: اگر می‌خواهیم علم در جامعه ما جایگاه خود را بیابد باید نظر سوم یعنی علم منجر به رشد را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به این که دانشگاه محل انسان‌های رشد یافته و فهیم است، اظهار کرد: هدف از تأسیس جهاد دانشگاهی نیزنظر سوم علم یعنی علم ناظر به عملی است که در نهایت منجر به رشد شود.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی تصریح کرد: دانشگاه باید در فعالیت‌های خود، علم منجر به عمل و عمل منتهی به رشد را در جامعه نهادینه کند و اگر این هدف را پی‌گیری نماید، خواهد توانست تأثیر واقعی در را پیشرفت جامعه ایفا کند.

وی افزود: جهاد دانشگاهی می‌تواند با پیوست فرهنگی و ترویج اندیشه‌های درست در حوزه تولید علم، بدون اتکا به بودجه ‌ای دولتی تولید ثروت کرده، به طوری که با وجود اختصاص کم اعتبارهای دولتی به این نهاد، در فعالیت‌های جهاد خللی وارد شود.

این استاد حوزه، یادآور شد: اطلاعات ما نسبت به شگفتی‌های آفرینش که در اطراف ما وجود دارد، بسیار کم است که اگر در این موضوعات بیاندیشم، به رشد و بزرگی ما می‌افزاید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha