جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
عبدالکریم عابدینی قزوین

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین بر لزوم تبدیل فرصت‌های خاموش به کار و تولید تأکید کرد و گفت: یکی از مصیبت‌های جامعه ما کپی‌برداری از علم و صنعت غربی است، این موضوع روح خلاقیت و نوآوری را از بین می‌برد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از قزوین، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در دیدار جمعی از مسئولان و مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین که به مناسبت گرامیداشت روز حمایت از صنایع کوچک برگزار شد، اظهار داشت: آن چیزی که خداوند به صورت برکت در هر زمینه‌ای روزی انسان می‌کند خارج از محاسبات دنیایی است.

وی، وجود ایمان و تقوا در هر صنفی را ضروری دانست و تصریح کرد: دوری صاحبان صنایع از ایمان و تقوا، ظلم علیه کارگران را در زمینه‌های مختلف به همراه خواهد داشت و این مسئله سبب می‌شود تا خداوند صنعت مذکور و مدیران آن را به خودشان واگذار ‌کند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین در ادامه بیان کرد: یکی از مطالبات جدی مدیران در صنایع کوچک، انتقال راهکارهای مدیریتی برای رفع مشکلات در عرصه صنعت است و اگر حمایتی از آنها صورت نگیرد ممکن است بسیاری از آنها نتوانند کار و تلاششان را به نتیجه برسانند.

لزوم تبدیل فرصت‌های خاموش به کار و تولید

وی، به فرصت‌های زیاد کار و اشتغال در جامعه هم اشاره کرد و اذعان داشت: بسیاری از مردم جامعه در فرصت‌های خاموش زندگی می‌کنند و زمینه‌هایی را برای فعالیت و پیشرفت دارند که اگر راه به آنها نشان داده شود، می‌توانند کارهای بزرگی را به ویژه در زمینه تولید انجام دهند، لذا ضروری است با حمایت و هدایت درست، از فرصت‌های خاموش به خوبی بهره‌برداری شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: بسیاری از مردم محصولات ارزشمندی تولید می‌کنند، اما نمی‌توانند تولید خود را به بازار عرضه کنند و این ضعف سبب شده بسیاری از محصولات تولید شده در ایران، در کشورهای دیگر بسته‌بندی و با سود بیشتر از سودی که نصیب تولیدکننده داخلی می‌شود به بازارهای جهانی عرضه ‌شود و باید در این زمینه اقدامات جدی صورت گیرد.

امام جمعه قزوین با اشاره به این که اصل ولایت در همه جوامع وجود دارد و حتی آنهایی که مسلمان نیستند بر اساس این اصل زندگی می‌کنند، ابراز داشت: به عنوان نمونه زمانی که یک شهرک صنعتی به خوبی اداره می‌شود با بررسی‌ها مشخص می‌شود اصل ولایت در آن حاکم است و به هر میزان سلامت اصل ولایت در آن بیشتر باشد آن مجموعه بهتر و مفیدتر عمل خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در نظام دینی معتقدیم که فقط خدای متعال ولی است و پیغمبر (ص) هم ولی مستقیم نیست و همان ولایت خدا است که در پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع)  ظهور و بروز پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عابدینی یادآور شد: در نظام ولایی که در جامعه دینی مطرح است باید همه نگاه‌ها به خدا باشد؛ اگر این‌گونه به موضوع ولایت نگاه و عمل شود، ولی جامعه خود را مجرای فیض خدا برای بندگان خدا می‌داند و به آن‌ها ظلم نمی‌کند.

وی، به نتایج اجرای نظام ولایی در جامعه هم اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی نظام ولایی تعریف و اجرایی شود در بدنه هر جامعه‌ای رفاقت و دوستی حاکم می‌شود و رقابت‌ها به دوستی‌ها آسیب نمی‌رساند و رقبا در جامعه ولایی زیر پای یکدیگر را خالی نمی‌کنند و کسی حاضر نمی‌شود، برای احیای صنعت خود صنعت دیگری را از میان ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به این که دلسوزی، هدایت، سرپرستی حمایت و دوستی از معانی ولایت است، بیان کرد: در جامعه دینی اعتقاد این است که همواره برکت و رزق را باید از خدا طلب کرد و اگر شخص یا جامعه‌ای دانش خود را در اختیار سایرین قرار دهد، خداوند بیش از آن را نصیب آن شخص یا جامعه می‌کند و در نهایت چنین تفکری موجب پیشرفت می‌شود.

تقلید و کپی‌برداری از غرب روح خلاقیت و نوآوری را از بین می‌برد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان اذعان داشت: یکی از مشکلات و مصیبت‌های جامعه ما کپی‌برداری از علم و صنعت غربی است، این موضوع روح خلاقیت و نوآوری را از بین م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha