سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: بی‌برنامه گی دانشگاه‌ها در جذب دانشجویان موجب افزایش بیکاری در قشر تحصیل‌کرده جامعه شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار معاون سنجش، خدمات آموزشی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور و جمعی از مسئولان و مدیران این دانشگاه در استان قزوین، ضمن تبریک دهه کرامت اظهار داشت: انسان را وقتی خدا برای کاری اختیار می‌کند زمینه‌های موفقیت را نیز برای وی فراهم می‌آورد.

وی تصریح کرد: انسان نباید عجله کند تا مسئولیت و پستی را اختیار کند، بلکه باید این موضوع را به خداوند واگذار کند چرا که انتخاب خداوند همواره بهترین انتخاب بوده و اگر انسان در مسئولیتی به انتخاب خداوند قرار نگیرد در کار خود نه تنها موفق نخواهد بود بلکه خسارت هم وارد می‌کند.

این مقام مسئول به انتخاب مقام معظم رهبری توسط مجلس خبرگان هم اشاره کرد و افزود: زمانی که می‌خواستند مقام معظم رهبری را برای رهبری انقلاب اسلامی انتخاب کنند خود ایشان مخالفت کردند تا اینکه با اصرار و درخواست‌های مکرر مواجه شدند و در نهایت این مسئولیت را پذیرفتند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: خداوند قدرت، امکانات، توانمندی و فرصت را در اختیار کسانی که خودش آنها را برای اموری انتخاب کرده قرار می‌دهد و شرح صدر که همان توصیه شخصیتی، انسانی، درونی، معنوی، همه‌جانبه‌گرایی و عمیق‌نگری است را هم به او عطا می‌کند تا در نهایت بهترین تصمیم‌ها را اتخاذ نماید.

وی اذعان داشت: ارزش و شرح صدر هر انسانی به اندازه میزان ارتباط او با قرآن کریم است و به هر میزان مبانی گفتاری انسان قرآنی باشد و در این مسیر قرار گیرد شرح صدرش نیز افزایش پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن خطاب به پیامبر (ص) می‌فرماید: ما به تو قرآن کریم و شرح صدر عطا کرده‌ایم و در کلامی از امیرالمؤمنین (ع) یکی بودن قرآن و شرح صدر روشن می‌شود و ایشان می‌فرماید: خدایا به واسطه قرآن مرا صاحب شرح صدر کن ، این مهم به آن معنا است که هر آیه از قرآن را که درک و بر اساس آن زندگی کنیم به همان میزان صاحب شرح صدر خواهیم شد.

این مقام مسئول تأکید کرد: کسانی که شرح صدر را درک کنند خداوند علمی به آنها عطا می‌کند که چشمه‌های حکمت از قلبشان بر زبانشان جاری می‌شود و در نهایت خدا از علوم الهامی و لدنی که علمی جوششی است به چنین افرادی عطا می‌کند که و چنین انسان‌هایی می‌توانند مسیر درست را از نادرست تشخیص دهند.

وی اظهار داشت: کاری که در دانشگاه علمی کاربردی انجام می‌شود با اقتصاد مقاومتی هم‌خوانی دارد و همان دغدغه‌ای که رهبر انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی دارند در مسیر تحققش در این دانشگاه گام‌های واقعی برداشته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: امام علی (ع) می‌فرماید متقین کسانی هستند که همه چیزشان با قصد همراه است و هیچ کاری را بدون قصد انجام نمی‌دهند؛ امروز در دانشگاه‌ها سیل دانشجو را بدون قصد جذب می‌کنند و از نیاز بازار کار به رشته‌هایی که در آنها دانشجویان تحصیل می‌کنند اطلاعی ندارند و این موضوع بحران آفرین است و بی‌کاری قشر تحصیل کرده را رقم زده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی یادآور شد: اگر دانشگاهی بخواهد تقوایی عمل کند باید برای تمام کارهای خود از جذب دانشجو تا توسعه زیرساخت‌ها توجیه داشته باشد و همه برنامه‌های خود را با هدف و قصد انجام دهد تا جامعه دچار مشکل و بحران نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha