سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
کد خبر: 356841
۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
آیت الله حق شناس

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه آیت الله حق شناس(ع) از آغاز سال تحصیلی جدید و تجلیل از طلاب برتر این حوزه در ششم شهریورماه خبرداد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه آیت الله حق شناس، در گفتگو با خبرنگار سرویس  استان های خبرگزاری «حوزه» با اعلام این مطلب درباره تاریخچه این مدرسه اظهارداشت: بنای مدرسه علمیه آیت الله حق شناس(ره) که به مدرسه  فیلسوف‌الدوله هم معروف است، متعلق به دوران قاجار است كه توسط یكی از درباریان قاجار به نام فیلسوف‌الدوله ساخته شده و از لحاظ تاریخی قدمتی 110 ساله دارد.

وی افزود: مدرسه علمیه فیلسوف‌الدوله همزمان با احداث مدرسه امین‌الدوله توسط آیت‌الله حق‌شناس(ره) در سال 1368 در تهران تأسیس شد و تولیت كنونی این مدرسه با حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمیرهاشم حسینی بوده و زیر نظر مركز مدیریت حوزه علمیه قم فعالیت می‌كند.

مهدی عدالت خو، با اشاره به برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی جدید این حوزه از ششم شهریورماه سال جاری،  تصریح کرد: در این مراسم علاوه بر حجت الاسلام قاسمی، مدیر مدرسه حجت‌الاسلام والمسلمین سید میرهاشم حسینی، تولیت و مسئول مدرسه علمیه آیت‌الله حق شناس(ره) هم به ایراد سخن خواهد پرداخت.

وی، پخش کلیپ ویدئویی درباره آیت‌الله حق شناس(ره)، برگزاری نمایشگاه سیر حوزه در یک نگاه و تقدیر از برگزیدگان علمی و پژوهشی در المپیاد علمی و جشنواره علامه حلی را از دیگر برنامه‌های این مراسم عنوان کرد.

معاون فرهنگی علمیه آیت‌الله حق شناس(ره)، خاطر نشان کرد: هم اکنون در این مدرسه علمیه بیش از  130 طلبه در سطح یک  مشغول تحصیل بوده و 27 طلبه جدید هم در پایه اول، علوم دینی و حوزوی را فرا خواهند گرفت.

لازم به ذکر است: مدرسه علمیه آیت الله حق شناس(فیلسوف الدوله) در خیابان مصطفی خمینی تهران، چهارراه سیروس، جنب امام زاده سید اسماعیل واقع شده است.

انتهای پیام 313/18

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha