پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
مهدی متقیان

حوزه/ مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم از راه اندازی کمیته پدافند غیرعامل در حوزه های علمیه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مهندس مهدی متقیان امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین مولایی مدیر مسئول خبرگزاری «حوزه»، اظهار داشت: تهدیدهای انسان ساز، یکی از انواع تهدیدهاست که در حوزه پدافند غیرعامل دسته بندی می شود.

وی ابراز داشت: مقابله با اعمال خرابکارانه و براندازانه جزو برنامه های پدافند غیرعامل است و در این حوزه رصد و پالایش می شود نتیجه آن نیز کاهش تلفات و تسهیل در مدیریت بحران می باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل قم خاطرنشان ساخت: اگر در این عرصه به درستی وارد شویم و خوب کار شود، در زمان تهدید با مشکلات کمتری مواجه خواهیم شد.

مهندس متقیان تصریح کرد: حوزه های سایبری، زیستی، شیمیایی، کالبدی، هسته ای و ... از تهدیدهای پدافند غیرعامل می باشد.

وی در ادامه به جایگاه حوزه های علمیه پرداخت و گفت: خبرگزاری حوزه، پیشانی اطلاع رسانی حوزه های علمیه است و می تواند در این عرصه کمک کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل قم بیان داشت: نظام جمهوری اسلامی به پشتیبانی حوزه های علمیه، سخنی نو در جهان مطرح و مدل جدیدی را در دنیا اجراء نموده است و منشأ حرکت نظام جمهوری اسلامی بوده و تأثیرگذاری بالایی دارد.

وی  با بیان این که حوزه علمیه نهاد تربیت مدیر برای مدل نظام اسلامی است گفت: بسیاری از انقلاب ها در کشورهای دیگر، از مدیران وارداتی استفاده کرده اند؛ چراکه نهادی مدیرساز در آنان وجود نداشته است.

مهندس متقیان ابراز داشت: امروز قم از جایگاه بالایی در نظام برخوردار است؛ به همین دلیل هجمه های بسیاری برآن وارد می شود.

وی  خاطرنشان کرد: در راستای گزارش دهی به مسئولان، خدمت آیت الله حسینی بوشهری رسیدیم که از فعالیت های موجود در حوزه پدافند غیرعامل بسیار خرسند شدند.

مدیرکل پدافند غیرعامل قم ادامه داد: یکی از تقاضاهای ما در آن دیدار، راه اندازی کمیته پدافند غیرعامل در حوزه های علمیه بود که خوشبختانه مورد تأیید قرار گرفته و شخص مدیر حوزه های علمیه به عنوان مدیر کمیته و حجت الاسلام والمسلمین ملک دار معاون امور طلاب حوزه های علمیه به عنوان دبیر کمیته فعالیت خواهند داشت.

مهندس متقیان خاطرنشان ساخت: امروز قدرت نرم نظام در حوزه های علمیه است و بیشتر آن نیز در حوزه علمیه قم متمرکز شده؛ پس قطعا تهدیدات بسیاری متوجه آن خواهد بود.

وی ادامه داد: حملات سایبری، تفرقه افکنی، شبهه پراکنی و ... از جمله براندازی های نرم است که در حوزه ممکن است اتفاق بیافتد.

وی ضمن تقدیر از فعالیت های مناسب رسانه مجازی و مکتوب حوزه های علمیه، ابراز داشت: راه اندازی شبکه ماهواره ای از سوی حوزه، یکی از نیازهای روز است که باید در آن ورود شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل قم در پایان خاطرنشان ساخت: خوشبختانه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این عرصه ورود کرده اند و برنامه های مناسبی داشته اند؛ اما در برابر تهدیدات موجود، کم است و باید دیگران نیز وارد شوند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha