یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
راشد الراشد

حوزه/ نظام آل سعود به هیچ یک از اهداف خود در این جنگ دست نخواهد یافت و به همین زودی نیز شاهد نصرت نهایی و استقرار کامل حکومت مردم و از بین رفتن نظام های استکباری در منطقه خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز،‌ دکتر راشد الراشد، از رهبران قیام بحرین، در جشن میلاد امام رضا(ع) در اهواز، به تبیین مبارزه با کفار در سیره اهل بیت(ع) پرداخت و اظهار داشت: ائمه معصومین(ع) همواره در زندگانی خویش، زیر بار ظلم و ستم نرفته و تا پای جان با ظلم و جور جهانی مقابله کردند.

وی، منبع و سرچشمه تمام اقدامات اهل بیت(ع) را امری الهی عنوان کرد و ابراز داشت: به حکم آیه« وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَى(النجم /3)» اعتقاد داریم که رفتار ائمه اطهار(ع) بر مبنای وحی الهی است، اما این که موضع گیری های متفاوتی از ایشان دیده می شود، بدان دلیل است که هر امامی روش امام پیشین را تکمیل کرده و مطابق با شرایط زمان خویش دست به اقدامات لازم می زند.

وی با اشاره به تنوع روش های مبارزه اهل بیت(ع) با طاغوت های زمان خویش، اظهار داشت: سیره معصومین(ع) به ما می آموزد که روش و سبک محدودی برای مبارزه وجود ندارد، بلکه می توان نسبت به مقتضیات زمان، روش منحصر به آن را در پیش گرفت.

این مبارز بحرینی، هدف ائمه اطهار(ع) از مبارزه با ظلم و جور جهانی را گسترش اسلام راستین و ایجاد خط فکری بر مبنای آموزه های الهی عنوان کرد و افزود: هدف اصلی اهل بیت(ع) در موضع گیری ها و مبارزه با طاغوت، حفظ وحدت و نگهداری از چارچوب اصلی امت اسلامی است.

وی افزود: سبک و سیاق ائمه معصومین(ع) در مبارزه و مواجهه با طاغوت های زمان خویش هدف اصلی نیست؛ چرا که برخی از آنها جهاد کرده، برخی صلح و دیگری وارد مشارکت سیاسی شدند؛ مسئله اصلی، صیانت از یکپارچگی امت اسلام و پاسداشت ارزش های اسلامی است.

دکتر راشد الراشد تصریح کرد: برای این که بتوانیم از سیره ائمه اطهار(ع) الگو برداری کنیم باید شناخت کافی از شرایط زمان خویش به دست آورده تا در تطابق روش ها و سبک های مواجه با حاکمین جور، بتوان به موفقیت دست یافت.

عضو جنبش مقاوت بحرین، در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات یمن اشاره کرد و اظهار داشت: مردم یمن نزدیک ۵ سال است که در تلاش برای دستیابی به یک نظام مستقل هستند، اما دولت های شرور منطقه جهت توقف آنها، از هیچ کاری فروگذار نکردند. در همین راستا می توان از هجوم وحشیانه نظام آل سعود به یمن اشاره کرد.

*سکوت مجامع بین المللی و کشتار بی گناه مردم ش سرکوب قیام های استقلال طلبانه

دکتر راشد الراشد، با اشاره به سکوت کشورهای مدعی حقوق بشر در قبال جنایات و کشتار مردم یمن، ابراز داشت: سرزمین یمن دارای مردمانی آزاده است که در طول تاریخ به هیچ یک از همسایگان خود حمله نکرده، با این حال استکبار جهانی این کشور را به اتهام وجود نیروهای تروریستی و... مورد حمله قرار داده و نکته قابل تأمل در این ماجرا این است که مسأله مذکور از سوی دولت های حامی تروریست منطقه عنوان می شود.

این مبارز بحرینی ادامه داد: عربستان برای دومین بار، جنگ نظامی را علیه یمن به راه انداخته و متأسفانه همه کشورهای مستبد نیز حامی و پشتیبان او هستند؛ به همین دلیل نیز، یمن بیش از گذشته مورد هجوم حشیانه ترین جنایات بشری واقع شده است.

وی با اشاره به اهداف عربستان از حمله به یمن، گفت: هجوم نظام استبدادی آل سعود به یمن که با حمایت نیروهای آمریکا و با سکوت سازمان ملل، انجام شده، با هدف تسلط کامل بر یمن و از بین بردن انسان های آزادی خواه این کشور صورت گرفته است.

این مبارز بحرینی، با اشاره به ماهیت و پشت پرده علل حمله به مردم صلح جوی یمن، بیان داشت: حقیقت اصلی این است که وقتی نیروهای استعمار گر به سرکردگی آمریکا به این نتیجه رسیدند که مردم یمن در حال پیروزی علیه نظام دست نشانده غرب هستند، اقدام به حمله مستقیم نظامی کردند تا سلطه خود در این کشور را از دست ندهند.

عضو جنبش مقاومت بحرین در پایان سخنان خود، با تأکید بر این که ‌جنگ علیه یمن با شکست مواجه می شود، گفت: إن شاءالله با یاری خداوند متعال، نظام آل سعود به هیچ یک از اهداف خود در این جنگ دست نخواهد یافت و به همین زودی نیز شاهد نصرت نهایی و استقرار کامل حکومت مردم و از بین رفتن نظام های استکباری در منطقه خواهیم بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha