یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
حجت الاسلام مجتبی طاهری خرم آبادی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم اهتمام هر چه بیشتر طلاب به مسئله اخلاق گفت: طلاب و فضلای حوزه هر کدام باید نماد اخلاق اسلامی در سطح جامعه و بین مردم باشند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی طاهری خرم آبادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه در قالب بیان توصیه هایی به طلاب ابراز داشت: وظیفه طلاب این است که در این راهی که آمده اند بیش از هر چیز اخلاص را مدنظر قرار دهند و به عنوان شاگرد حضرت ولی عصر (عج) به خوبی به رسالت طلبگی خود در جامعه عمل کنند .

وی افزود: غرض و اهداف دیگر را باید در حوزه کنار گذاشت چرا که اگر توفیقی باشد همه اش در مسیر اخلاص است و لذا طلاب نباید دنبال مدرک نباشد ، بلکه آن چه مهم است ارتقای فهم و درک است نه مدرک.

این استاد حوزه همچنین با اشاره به این که مساله اخلاق بسیار مهم است، گفت: اخلاق در حوزه مهم ترین جایگاه را دارد و یک طلبه و حوزوی بیش از هر چیز باید نسبت به رعایت ادب و اخلاق در مواجهه با سایر طلاب، اساتید خود، مردم و به خصوص علما و مراجع تقلید الگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: در واقع طلاب باید مجسمه اخلاق اسلامی در هر عرصه ای باشد تا مردم از آن ها درس عملی بگیرند و البته پیش از هر چیز این توفیق الهی است که سرنوشت آدمی را تغییر می دهد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha