چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
ایوب رنجبری

حوزه/ امام جمعه ماکو گفت: افراط در اعتقادات و شریعت موجب ایجاد حاشیه‌های بی‌مورد و جهل در اعمال انسان شده، در نهایت زمینه بی اعتمادی مردم نسبت به دین را در بر خواهد داشت.

حجت الاسلام  والمسلمین ایوب رنجبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با بیان دلایل ورود بدعت‌ها و خرافه گری ها در مکتب اسلام، اظهارداشت: خرافات و جهل انسان در اعتقادات، ریشه در زیاده روی و افراط در آن داشته و موجب تخریب افکار عمومی و اسلام گریزی می شود.

وی افزود: رابطه ای مستقیم و تاثیر گذار بین زیاده روی در افکار و احکام دینی با خرافات وجود دارد که موجب تخریب اذعان عمومی درباره دین اسلام و ایجاد اوهام و تردید افراد در باورهای دینی شده که این امر انسان را به دوراهی و در نهایت سقوط می کشاند.

امام جمعه ماکو با اشاره به اینکه جامعه یک پیکر واحد و مجموعه‌ای کامل از مردم است، خاطر نشان کرد: افکار و آرمان‌های اشخاص تاثیر مستقیم در دیگر افراد جامعه دارد و در صورت رعایت اعتدال در ارزش‌ها و اعتقادات، چارچوب روابط عاطفی، خانوادگی، زناشویی، اجتماعی و اداری سازمان‌دهی خواهد شد.

وی بیان حقانیت و چهره واقعی دین اسلام را از ضروریات عصر کنونی عنوان کرد و افزود: خداوند متعال همواره انسان را به کسب عزت و رستگاری در دنیا و آخرت دعوت کرده و هرگز سعادت را محدود به آخرت و جهان دیگر ندانسته، اعتدال را نسخه ای شفا بخش در مقابل معضل افراط و تفریط معرفی می‌کند، چراکه نفوذ ادیان ظاله و تکفیری همه برخواسته از افراط و تفریط در اصل احام و عبادات اسلام است.

حجت الاسلام رنجبری تصریح کرد: امروزه به سبب این که شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی و نیز برخی کتاب‌های نویسندگان غربی باعث ایجاد ابهام و تردید در دل مردم و خصوصا جوانان شده، جامعه نیازمند اطلاع رسانی دقیق‌تر از مسائل و مشکلاتی است که در پی استفاده از این قبیل ابزار ارتباطی به وجود آمده است.

وی افزود: ترویج و تبلیغ چهره بی آلایش و رحیم دین اسلام از وظایف مبلیغن دینی و حوزه های علمیه است تا از این طریق بر توطئه های دشمنان اسلام و کافران زمانه فائق آییم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha