دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
دفاع مقدس

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه بقیه الله(عج) شیراز با تاکید بر اینکه تاريخ دفاع مقدّس بايد از تحريف حفظ گردد گفت: امروز باید ارزش ها و رشادت های دوران دفاع مقدس برای نسل جوان بیان گردد.

حجت الاسلام عبدالرضا رضایی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در شیراز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهارداشت: جنگ در تاريخ همه ملّت‌ها اتّفاق مي‌افتد و اين اتّفاق يك استثناء  است که  نحوه برخورد با آن، سرنوشت ملّت‌ها را رقم مي‌زند.

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله(عج) شیراز، افزود: در كشور ما زماني اين استثناء اتّفاق افتاد كه شرايط براي پيروزي دشمن علي‌الظاهر فراهم بود. انقلاب تازه به پيروزي رسيده بود، ارتش با تحوّلي كه در آن اتّفاق افتاده بود؛ آماده چنين حركتي نبود. سپاه تازه شكل گرفته بود،‌ گروهك‌ها در گوشه و كنار كشور خودنمايي داشتند و جنگ‌هاي مسلّحانه راه انداخته بودند. طبيعتاً انقلاب  نیز با مشكلاتي مواجه بود و اين مشكلات زمينه پيروزي را براي دشمن آماده مي‌كرد و لذا دشمن طرح جنگ را براي مدّت سه روز يا مدّتي حدود همين ايّام پيش‌بيني كرده بود.

وی ادامه داد: امّا نظام ما،‌ كارآمد بودن آن و قدرت رهبري و اطاعت و حمايت مردم از رهبري در اين پديده استثنائي خود را نشان دادند و آن‌چه دشمن انتظار آن را نداشت پياده شد و انجام گرفت. آنان انتظار مي‌كشيدند كه پيروز شوند و مرتّب جنگ را ادامه دادند و هشت سال اين دفاع طولاني شد؛ امّا براي اوّلين بار در اين چند قرن اخير جنگ با پيروزي مردم مسلمان ايران به اتمام رسيد. يك وجب از خاك به دشمن واگذار نشد؛ يك امتياز سياسي به دشمن داده نشد. با اين‌كه از عهدنامه تركمنچاي، عهدنامه گلستان هنوز زمان فراواني نگذشته بود و خاطرات تلخ آن دوران در ذهن ها باقي مانده بود.

حجت الاسلام رضایی اضافه کرد: اين كارآمد بودن نظام، قدرت رهبري، و طبعيّت مردم از اسلام و مقام رهبري بود. در اين جا نكته‌اي كه لازم است مورد توجّه قرار بگيرد، اين است كه بعد از جنگ، تكريم از حماسه‌آفرينان و رزمندگان وظيفه مردم، دولت و حكومت است. يعني آناني كه جنگ را به آن شكل به پايان رساندند؛ تلخي‌ها و سختي‌هاي جنگ را با تمام وجود خويش لمس نمودند، مي‌بايستي در تمام وجود جامعه حضور داشته باشند و جامعه آنان را با تمام وجود تكريم كند.

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله(عج) شیراز، اظهار کرد: ما در هفته دفاع مقدس اين نكته را بازگو مي‌كنيم كه تكريم از حماسه‌آفرينان در هر مقطعي از زمان و زندگي ضرور و لازم است؛ چون بايد مكتب جهاد و شهادت در جامعه ما پيوسته مفتوح و گشوده باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید آثار دفاع مقدس  را در قالب هنر حفظ بكنيم، افزود: امروز باید ارزش ها و خاطرات دفاع مقدس را در قالب شعر، فيلم و  هنرهاي مختلف براي نسل‌هاي آينده‌مان منعكس نماييم؛

حجت الاسلام رضایی با تاکید براینکه تاريخ دفاع مقدّس بايد از تحريف حفظ گردد، خاطرنشان ساخت: امروز نباید اجازه بدهيم تاريخ دفاع مقدّس دچار تحريف شود و این امر  به عهده رزمندگان ، بسيجيان و  منبری ها و به خصوص طلاب و روحانیون است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha