چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
نهج البلاغه

حوزه/ در آستانه عید سعید غدیر خم و در سال تحصیلی جدید، ادامه سلسله جلسات شرح و تفسیر نهج‌البلاغه، دکتر محسن اسماعیلی، دانش آموخته حوزه و دانشگاه، در تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از تهران، اولین جلسه از سلسله جلسات هفتگی شرح و تفسیر نهج‌البلاغه، دکتر محسن اسماعیلی، دانش آموخته حوزه و دانشگاه،  در سال تحصیلی جدید، روز چهارشنبه 8 مهر، در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) واقع در تهران، میدان بهارستان، نرسیده به چهارراه سرچشمه، کوچه شهید صیرفی‌پور آغاز خواهد شد.

به گفته دکتر محسن اسماعیلی «اگر نهج البلاغه آن گونه که هست مطرح شود کسی نمی تواند جذب آن نشود، مگر می شود سخنان گهربار امیرالمومنین(ع) مطرح شود و بردل ها ننشیند؟ نهج البلاغه بهترین کانال ارتباطی ما با جوانان در شرایط امروزاست...ما جوانان خوبی داریم، بسیاری از بدبینی ها نا بجاست، چرا که جوانان فطرت پاکی داشته و دل های آنان مشتاق ائمه اطهار(ع) است. آن ها ازعمق وجود، مولاعلی(ع) را دوست دارند.»

در 56 جلسه گذشته، نامه‌ها، خطبه‌ها و حکمت‌هایی از نهج‌البلاغه شرح شده و در خلال مباحث به سئوال‌هایی  چون "راه مصون ماندن از حسد دیگران چیست؟"، "سر نخ همه بدبختی ها کدام است؟"، "جایگاه عالمی که به علمش عمل نمی کند کجاست؟"، "آیا افکار عمومی جامعه مهم است؟"، "آیا می شود آرزوی مرگ کرد؟"، "گرفتاری جوامع اسلامی از کجاست؟"، "امیرامومنین(ع) درباره زمان ظهور چه فرمودند؟"، " مدعیان دروغین چه کسانی هستند؟"، "منفورترین خلایق کیست؟" و ... پاسخ داده شده است.

 برپایه این گزارش، سلسله جلسات هفتگی نهج البلاغه، روزهای چهارشنبه هر هفته، در نیمه دوم سال، بعد از نماز مغرب و عشاء، برگزار می شود و شرکت در آن برای عموم آزاد است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha