چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
اقتصاد

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) بیان داشت: بی شک یکی از لوازم و الزامات توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور ، ترویج فرهنگ و روحیه کار و تلاش در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین خان محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به این که تنبلی و خمودگی یکی از آفت هایی است که جامعه ما را تهدید می کند، گفت: متأسفانه فرهنگ تولید و تلاش تا حدی در کشور ما کمرنگ شده و این در حالی است که ما اگر واقعاً می خواهیم یک کشور تولیدی بود و به تولید و توان خود تکیه داشته باشد، باید قبل از هر چیز به ترویج و نهادینه کردن این فرهنگ بپردازیم.

وی افزود: دقیقاً در همین جاست که ارتباط تنگاتنگ مقولات اقتصادی با فرهنگ مشخص می شود و ما باید به موازات تلاش اقتصادی روی مباحث فرهنگی به خصوص فرهنگ عمومی نیز کار کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: واقعیت آن است که ارزیابی ما از فرهنگ عمومی کشور نشان می دهد که ما در این باره در وضع مطلوبی به سر نمی بریم که نمونه‌اش را در میزان کار مفید همچنین روحیه کار و تلاش مضاعف در جامعه می توان مشاهده کرد.

وی همچنین یکی از عادات ناپسند در سبک زندگی بسیاری از افراد جامعه را دچار شدن به آفت اسراف دانست و افزود: در حالی که منابع طبیعی در کشور ما از جمله آب کم است، اما متأسفانه برخی از مردم در این باره با مصرف نادرست خود باعث هدر رفت منابع انرژی می‌شوند که کم آبی و خشکسالی های پی در پی از جمله نتایج چنین رویه نامطلوبی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha