دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
افزایش ۱۰۰ درصدی حوادث اسلام ستیزانه در جمهوری چک

حوزه/ آمارهای رسمی نشان می‌دهد حوادث اسلام‌ستیزانه در جمهوری چک طی یک سال بیش از۱۰۰% افزایش یافته‌است. بیشتر حوادث امسال بعد از ماه ژوئن اتفاق افتاده که تقریبا همزمان با شروع بحران پناهجویان سوری است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از www.praguepost.com کلارا کالیبوف رئیس سازمان «اینلوستیتیا» اعلام کرد: تعداد حوادث ناشی از دشمنی با مسلمانان در جمهوری چک افزایش یافته است. این مؤسسه که نام آن واژه‌ای لاتین به معنی «عدالت» است جرایم نفرت‌محور نژادپرستانه و ضد دینی را بررسی و ثبت می‌کند.

 در سال گذشته در مجموع تعداد ده حادثه اسلام‌ستیزانه توسط این مؤسسه ثبت شده بود در حالی که در سال جاری تا کنون 23 مورد از این حوادث ثبت شده است که نشان می‌دهد حوادث اسلام‌ستیزانه در جمهوری چک طی یک سال بیش از100% افزایش یافته‌اند. بنا بر گزارش این مؤسسه، بیشتر حوادث امسال بعد از ماه ژوئن اتفاق افتاده که تقریبا همزمان با شروع بحران پناهجویان سوری است.

توهین به بانوان محجبه

همچنین همزمان با شروع بحران پناهجویان، حملات و تهدیدها علیه مؤسساتی که به پناهجویان و آوارگان کمک می‌کنند افزایش یافته است.

طبق گفته رئیس سازمان اینلوستیتیا موارد متعددی هم وجود داشته که زنان غیرمسلمان که به هر دلیلی روسری سر کرده بودند مورد تهاجم زبانی یا فیزیکی مثل پاره کردن روسری قرار گرفته‌اند.

اهانت به مسلمانان آزاد اما اهانت به یهودیان ممنوع!!

هفته گذشته میلوس مندل دانشمند علوم عربی در مصاحبه‌ای گفت: «در جمهوری چک شما می‌توانید تقریبا هر حرف توهین‌آمیزی که بخواهید درباره اسلام و مسلمانان بزنید بدون این که به خاطر اهانت به دین، یا گروه یا شخصی در خطر پیگرد قانونی قرار بگیرید. در حالی که اگر حرف مشابهی درباره یهودیت و یهودیان بزنید به جرم تبلیغات ضد یهودیان محاکمه خواهید شد.»

کالیبوف به تهاجم سال گذشته  پلیس چک به کانون مسلماان شهر پراگ پایتخت جمهوری چک اشاره کرد و گفت: «در آن حادثه، آزادیِ مردمی که در آن مکان بودند مورد تجاوز قرار گرفت. آنها برای اعاده حق خود از طریق مراجع قانونی که مسئول بررسی اعمال پلیس است اقدام کردند ولی نتیجه‌ای نگرفتند. مسلما چنین اتفاقی بر میزان اعتماد مردم به پلیس تأثیرگذار خواهد بود.»

خاطر نشان می‌شود اسلام یکی از ادیان رسمی جمهوری چک است و حدود بیست هزار مسلمان در این کشور زندگی می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha