چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
شهید هاشمی نژاد

حوزه/ تولیت حرم حضرت معصومه(س) گفت: شهید هاشمی نژاد پاسخگوی شبهات جوانان، در زمینه اجتماعی و اعتقادی بودو آثارش الگوی عالمان دینی و طلاب است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدسعیدی، امام جمعه قم، امروز در مراسم بزرگداشت شهید هاشمی نژاد در حرم رضوی گفت: مردم با شهادت هاشمی‌نژادها و مطهری‌ها از انقلابی که ریشه در خون امام حسین(ع) دارد دست نمی‌کشند،زیرا خون این عزیزان درخت انقلاب را  مقاوم‌تر کرده است.

وی با اشاره به اینکه شهید هاشمی نژاد پاسخگوی شبهات جوانان، در زمینه اجتماعی و اعتقادی بود ، افزود: این روحانی شهید به معنای واقعی آمر به معروف و ناهی از منکر و مجتهدی جامع الاطراف بود.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با تاکید براینکه شهید هاشمی‌نژاد و آثارش الگوی عالمان دینی و طلاب است، افزود: این روحانی مبارز یکی از فعال ترین عناصر مبارزه با طاغوت در خراسان بود که در حزب جمهوری اسلامی فعالیت می کرد.

وی خاطر نشان کرد: ساده زیستی شهید هاشمی نژاد باید برای کسانی که در این کشور مسئولیتی دارند، الگو باشد،زیرا این عالم بزرگوار با آن مشغله علمی و شاگردان زیادی که داشت، حضور ایشان  در بین مردم بسیار ملموس تاثیرگذار بود .

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه با تبریک ولادت امام هادی(ع) افزود: هر کس رسالتی چون رسالت پیامبران و انبیاء داشته باشد نباید در ابلاغ رسالتش کوتاهی کند، همانطور که شهید هاشمی‌نژاد در این زمینه باکی نداشت .

وی  در بخش دیگری از سخنان خود، به فاجعه منا اشاره کرد و افزود: این حادثه به خاطر عبور شاهزاده عیاش سعودی اتفاق افتاد اما قطعا پشت صحنه این واقعه در آینده آشکار می شود.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) ، با بیان اینکه  جان‌باختگان این واقعه جایگاه شهید را خواهند داشت زیرا آنان با لباس احرام رفتند بنابراین اعمال‌شان پذیرفته است، اظهار کرد:در تمام دنیا کسی که  خود یا زیردستانش خطایی کنند، باید عذرخواهی یا استعفا دهند، حال آن که سعودی‌های جانی و عامل دست صهیونیست‌ها، حاضر به عذرخواهی نیستند.

وی با اظهار تأسف گفت: خانواده جانباختگان این واقعه خود را برای استقبال حاجیان آماده کرده بودند،متاسفانه اکنون شاهدهستند، که عزیزشان به جای قربانی کردن در منا خود قربانی شده و باید به جای پرده استقبال پرده عزا نصب کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha