چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
علی عباسی - قزوین

حوزه/ با امامت دین و نعمت خداوند کامل می‌شود و هیچ نعمتی به اندازه ولایت اهل بیت (ع) ارزش ندارد و این نعمت از همه نعمت‌ها و برکات الهی بالاتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه‌ علمیه قزوین، ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان، آیت‌الله محمدی تاکندی، نماینده سابق مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیمی، مدیر حوزه‌ استان قزوین، جمعی از ائمه جمعه و طلاب و روحانیون، در شبستان امیرالمؤمنین (ع) مسجدالنبی(ص) برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی، معاون تهذیب حوزه علمیه استان قزوین در این مراسم با تأکید بر این که واقعه غدیر بسیار مهم و تأثیرگذار است، اظهار داشت: از آن جایی که این واقعه به امام علی (ع) که اولین امام شیعیان است، تعلق دارد، باید مجالس آن را باشکوه برگزار کنیم، چرا که خداوند متعال این انتصاب را انجام داده و پیامبر (ص) مأمور به ابلاغ این پیام بودند.

وی تصریح کرد: با امامت دین و نعمت خداوند کامل می‌شود و هیچ نعمتی به اندازه ولایت اهل بیت (ع) ارزش ندارد و این نعمت از همه نعمت‌ها و برکات الهی بالاتر است.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین افزود: تعدادی از طلاب حوزه‌های علمیه به مناسبت این عید بزرگ، معمم می‌شوند و با پوشیدن لباس مقدس روحانیت، در مساجد و سایر مراکز به عنوان امام جماعت و مبلغ دینی به فعالیت می‌پردازند.

وی تصریح کرد: طلاب پس از معمم شدن نسبت به گذشته مسئولیت بسیار سنگین‌تری دارند، چرا که با پوشیدن لباس پیامبر(ص)، رسماً به سلک روحانیت در می‌آیند و این مهم، وظیفه و مسئولیت آنها را سنگین‌تر می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha