سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حائری شیرازی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: در فاجعه غمبار منا که هزاران نفر با لبان تشنه و با لباس احرام جان باختند بدون تردید دست های توطئه رژیم صهیونیستی و آمریکا دیده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محی الدین حائری شیرازی  عصر امروز در مراسم  بزرگداشت جانباختگان حادثه منا در مسجد امام سجاد(ع) منطقه پردیسان قم اظهارداشت: متاسفانه امروز کسانی داعیه دار عنوان خادمین حرمین شریفین هستند که  ابتدایی ترین اصل خدمت رسانی، احترام و برقراری امنیت را نمی دانند.

وی بیان داشت: فاجعه منا حاصل توطئه آمریکا و اسرائیل برای کمرنگ کردن اهمیت حج در بین کشورهای اسلامی است و تعطیلی حج بازی در زمین اسرائیل خواهد بود.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه اصل اساسی خدمت به زائران خانه خدا برقراری امنیت است، گفت: بشر هرچه بدنبال امنیت بدون دین گام بردارد امنیت خود را از دست خواهد داد، ادیان الهی از همان ابتدا به انسان ها پیام می دادند که اگر خواستار امنیت هستید در پناه ادیان الهی قرار بگیرید.

آیت الله حائری شیرازی ادامه اداد: امروز جهل و جهالت در منطقه، توسط سردمداران کفر و نفاق موج می زند و آمریکا و رژیم صهیونیستی در پشت پرده سیاست بهره برداری های خود را می برند و نظاره گره ستیزهای مسلمین هستند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: امروز در دنیا هیچ آبرویی برای آمریکایی ها بواسطه حمایت از رژیم اشغالگر قدس نمانده است و هرچه در ظاهر هم بگویند که با داعش مقابله خواهند کرد، هیچ یک از کشورها باور نخواهد کرد.

عربستان گوش به فرمان سازمان های یهودی است

وی گفت: متاسفانه عربستان گوش به فرمان سازمان های یهودی است و باید کشورهای اسلامی حوادث اخیر حج تمتع را بررسی کنند تا حقایق پشت پرده اتفاقات اخیر واکاوی شود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حوادث اخیر یکی از توطئه های استکبار جهانی است، تصریح کرد: دشمنان بدنبال طرحی بودند که کشورهای اسلامی بدلیل عدم امنیت، حج را تعطیل کنند و از این رو حوادث اخیر حج را برنامه ریزی کردند.

وی گفت: عربستان حاضر شده است با این کشتارها آبروی خود را ببرد تا حج را تعطیل کند، کشورهای اسلامی باید توجه داشته باشند اگر حج را تعطیل کنند در زمین اسرائیل بازی کرده اند.

آیت الله حائری شیرازی با بیان این که استکبار جهانی از حقوق بشر به عنوان یک شلاق برای تنبیه کشورها استفاده می کند، افزود: متاسفانه کسانی از حقوق بشر دم می زنند که خودشان بیشترین نقض را انجام می دهند، پیدایش داعش یکی از محصولات این مدعیان دروغین است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز اتحاد، انسجام و همدلی رمز موفقیت و ایستادگی ملت های مظلوم در مقابل دنیای ظلم و ستیزه است، باید نسبت به نقشه های شوم استکبار آگاه باشیم و پشت سر ولایت فقیه راه نفوذ دشمن را در نطفه خفه کنیم.

لازم به ذکر است، در این مراسم عموم حاضرین با پارچه پلاکارت هایی خواستار پیگیری این فاجعه انسانی از سوی مجامع بین المللی شدند.

انتهای پیام 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha