شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
آیت الله محسن مجتهد شبستری

حوزه/با این که تحولاتی در دانشگاه ها صورت گرفته، اما وضعیت فرهنگی و مذهبی دانشگاه ها رضایت بخش نبوده و باید در کنار ارتقاء کیفیت علم و فناوری، برنامه هایی جهت افزایش کیفیت مسائل فرهنگی و مذهبی اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، ظهر امروز در دیدار با کارکنان و مدیران مراکز آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد آذربایجان‌شرقی با تسلیت به بازماندگان فاجعه منا، ابراز داشت: وقوع این فاجعه تاسف بار که در اثر بی کفایتی رژیم آل سعود منجر به کشته شدن چندین هزار نفر از حجاج بیت الله الحرام شد، تمام مسلمانان جهان را داغ دار کرده است.

وی، تصریح کرد: رژیم آل سعود به موجب ارتباط تنگاتنگی که با رژیم کودک کش اسرائیل دارد، خصومت خاصی با تمام مسلمانان جهان دارد و جان و مال حجاج هیچ ارزشی در نزد رژیم آل سعود ندارد.

به گفته این استاد حوزه، بر اساس پاره ای از احتمالات، تعمدی بودن فاجعه منا دور از ذهن نیست و امیدواریم با وقوع این فاجعه دلخراش، خشم مسلمانان به جوش آمده و زمینه های تغییر این رژیم فاسد و وهابی فراهم شود.

وی،  در ادامه با اشاره به آیات نخست سوره علق،  اذعان داشت: خداوند متعال در این سوره بر ایمان و علم تاکید دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، افزود: به اصطلاح علمای علم منطق نزول این دو مساله در اولین سوره نازله بر پیامبر اکرم(ص) نشانگر این است که این دو مساله مقدمه ای بر آینده رسالت پیامبر اکرم(ص) است، چرا که مقدمه هر کتابی دارای مطالبی است که نشانگر مطالب کلی و مفهومی آن کتاب است.

وی، خاطر نشان کرد: ایمان و علم باید توأمان باشند، چرا که هم تحصیل علم برای مسلمانان ضروری و لازم است و هم ایمان و عمل و پیشرفت جامعه در گرو توجه عملی به این دو مساله است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، افزود: اگر در جامعه ای صرفا به مسائل مادی و علم و فناوری توجه شود در حقیقت مقدمات فروپاشی آن جامعه فراهم شده است و افرادی وطن فروش و بی اخلاق تربیت خواهند شد.

وی، اضافه کرد: اگر امام راحل(ره) در خصوص دانشگاه ها تاکید کردند که دانشگاه ها باید اسلامی شده و علم جهت دار حاکم شود به خاطر این مساله است چرا که علاوه از فراگیری علم و فناوری، ارزش های فرهنگی و اجتماعی نیز باید احیاء شود.

آیت الله مجتهد شبستری، بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی، دانشگاه های کشور که مرکز تربیت نخبگان، مسئولان و دانشمندان آینده بوده و مقدرات آینده کشور به دست فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور است، متحول شد، اما باز هم باید نسبت به اقامه نماز جماعت، و هم مسائل فرهنگی توجه شود.

وی، افزود: با اینکه تحولاتی در دانشگاه ها صورت گرفته است اما وضعیت فرهنگی و مذهبی دانشگاه ها رضایت بخش نبوده و باید در کنار ارتقاء کیفیت علم و فناوری، برنامه هایی جهت افزایش کیفیت مسائل فرهنگی و مذهبی اجرا شود.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، تاکید کرد: مساله تفکیک جنسیتی که علماء و بزرگان دینی بر آن تاکید دارند، یک طرح مطلوبی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی، با بیان اینکه بعضا شنیده می شود اساتیدی  مشغول کار شده و به شبهه پراکنی روی می آورند، تاکید کرد: در گزینش اساتید دانشگاه ها باید دقت زیادی شود تا اساتیدی متخصص، متعهد و مومن گزینش شوند؛ نباید فاصله ای بین علم و صنعت ایجاد شود و بلافاصله پس از فراگیری علم، باید وارد صنعت شده و موجبات رشد و تعالی کشور را فراهم کرد.

آیت الله مجتهد شبستری، ادامه داد: محبت و علاقه به نظام و ولایت فقیه در راس تمام امور بوده و باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که امنیت، آرامش و استقلال پایدار نظام وابسته به ولایت فقیه است و مبادا دانشجویی تربیت شود که نسبت به این امور بی توجه باشد.

وی، خاطرنشان کرد: اگر ولایت فقیه وجود نداشت کشور ما هم مورد تجاوز دشمن قرار می گرفت اما به برکت این نعمت الهی کشور ما که دور تا دورش نا امن است، در امنیت و آرامش کامل به سر می برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha