سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
مجتهد شبستری

حوزه/ اگر بنا باشد عده ای بساط ابتذال در کشور اسلامی راه بیاندازند، خون شهدا پایمال شده است. باید جلوی این چنین مسائلی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولان و فرماندهان نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی، با اشاره به تشکیل نیروی انتظامی، افزود: بعد از ادغام ژاندارمری، کمیته و شهربانی، نیروی انتظامی با مصوبه مجلس شورای اسلامی، بیش از ده وظیفه را به عهده دارد که عمده آن تامین امنیت شهر ها و روستا ها است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: خوشبختانه وظایفی که متوجه نیروی انتظامی است، مورد توجه قرار می گیرد و عامل بازدارنده ای بین اشرار و مجرمین است.

وی با بیان این که مبارزه با مواد مخدر و مشروبات الکلی از جمله مأموریت های مهم نیروی انتظامی است، گفت: این مسئله علاوه بر بعد اقتصادی، ریشه سیاسی دارد و استکبار درصدد ترویج آن در جامعه است تا جوانان ایرانی را به راه های تاریک و گمراه بکشاند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مواد مخدر و مشروبات الکلی علاوه بر مضرات فراوان اجتماعی، موجب از بین رفتن سلامتی جسم و روح می گردد، چرا که مشروبات الکلی، ام الفساد است.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان این که همکاری با شبکه جهانی پلیس (اینترپل) یکی از سایر ماموریت های این نیرو جهت شناسایی و دستگیری مجرمان بین المللی است، ابراز داشت: مهم ترین ماموریت نیروی انتظامی که حساسیت تمام ائمه معصومین(ع) و علماء را به دنبال داشته، مقابله و مبارزه با جرایم غیر شرعی و فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: علاوه بر کار فرهنگی باید با کار های ضد فرهنگی از جمله مواد مخدر، بی حجابی، رقص و منکرات مقابله و مبارزه کرد و برخی حرف های غلطی که می گویند نباید با منکرات و بی حجابی ها کاری داشت، مایه تأسف و تعجب است.

وی، افزود: حفظ امنیت اخلاقی جزو مهمترین وظایف نیروی انتظامی است که در قانون اساسی هم به آن تصریح شده است، چرا که نظام ما جمهوری اسلامی بوده و صبغه اسلامی دارد و 98.2 درصد از مردم ایران به آن رای داده اند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان این که بسیاری از جوانان به خاطر اسلامیت و پایداری نظام اسلامی ایران، جان خود را فداء کرده اند و حفظ خون آن ها، به حفظ ارزش ها و فرهنگ اسلامی است، افزود: اگر بنا باشد عده ای بساط ابتذال در کشور اسلامی راه بیاندازند، خون شهدا پایمال شده است. باید جلوی این چنین مسائلی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، افزود: لباس فروشی که لباس های مبتذل می فروشد، باید بسته شود و نباید به بهانه عدم فشار، زمینه فعالیت چنین فروشگاه ها و مراکزی آزاد گذاشته شود.

وی با تاکید بر این که نیروی انتظامی همان طوری که با سایر جرائم مقابله می کند باید با جرائم فرهنگی و نامشروع نیز مقابله کند، ابراز داشت: قرآن کریم می فرماید ما انبیاء را با دو وسیله برهان و منطق و شمشیر فرستادیم تا کار فرهنگی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یادآور شد: بعضی حرف هایی که در خصوص عدم برخورد جدی نیروی انتظامی با مفاسد اخلاقی و بی حجابی ها زده می شود، مایه تاسف و تعجب است، بدون توجه به این حرف ها، با بدحجابی ها و ناهنجاری های اجتماعی و نامشروع مقابله کنید و اگر خلء قانونی وجود دارد از طریق مجلس آن را برطرف کنید.

وی در ادامه با تسلیت جان باختن حجاج بیت الله الحرام، گفت: این فاجعه مصیبت بار تمام مسلمانان جهان را داغدار کرد و بی کفایتی و خباثت رژیم آل سعود را بر همگان اثبات کرد.

عضو خبرگان رهبری افزود: این فاجعه نشان خباثت وهابیت را به همگان اثبات کرد و این پیام را داشت که این فرقه ضاله هیچ ارزشی به جان و مال مسلمانان قائل نیست.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، تصریح کرد: ایران اسلامی در خصوص پیگیری فاجعه منا به پا خاسته است و ان شاء الله نتیاج پیگیری های قضایی خود را به دنیا اعلام کرده و آن را با جدیت پیگیری خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha